Red en behoud de 123 mooie bomen die weg moeten in de gemeente Uithoorn!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Nieuwe update over de bomenkap in de gemeente Uithoorn

2022-11-22 13:33:37

Beste Ondertekenaar,

Hierbij een update over de stand van zaken van de bomenkap in de gemeente Uithoorn:

Van de eerste groep van 74 bomen die binnen 6 maanden weg moest zijn er 73 gekapt en is er één blijven staan.

De tweede groep van 48 bomen die binnen 12 maanden weg moet heeft zoals was toegezegd door de gemeente een 2e onderzoek gekregen, hieruit is naar voren gekomen dat er 44 van de 48 bomen moeten worden verwijderd en er 4 mogen blijven staan.

Ik blijf me inzetten voor de 44 bomen om ze te behouden, zodra er meer bekend is laat ik het u weten.

Conan de Bruin

Update over de bomen, bedankt voor uw handtekeningen en steun!

2022-09-20 18:55:47

Beste Ondertekenaar,

Hierbij wil ik u op de hoogte houden over de laatste stand van zaken omtrent de bomen. Aanhoudend actie voeren voor het behoud van de 123 bomen heeft geleid tot het volgende besluit van de Wethouder:
- De eerste groep van 74 bomen die weg moeten binnen 6 maanden worden gekapt
- De tweede groep van 48 bomen die weg zouden moeten binnen 12 maanden blijven nu staan en er volgt een nader onderzoek

Ik zet me nog steeds in voor de eerste groep, omdat er bomen tussen staan die op basis van meevallende constateringen kunnen blijven staan. Ook is er niet bekend wat de mate van aantasting is aan de bomen, omdat er geen rapportages beschikbaar zijn waaruit blijkt of dit oppervlakkig of vergevorderd is. Omdat het College heeft gezegd hier niks meer mee te doen, heb ik de gemeenteraad gevraagd om dit alsnog op te pakken. Helaas is daar (nog) niks uitgekomen.

Als er meer bekend is houd ik u op de hoogte. Bedankt voor uw handtekening en steun voor de actie!

Met vriendelijke groet,

Conan de Bruin

Alles op alles voor behoud van de 123 bomen in de gemeente Uithoorn en tegen het besluit tot kap!

2022-06-29 17:58:01

1. Beste Ondertekenden,

Ik wil u op de hoogte brengen dat er in de gemeenteraad vragen zijn gesteld door partij DUS! (samenwerking van D66 en Groenlinks) aan de Wethouder omtrent de 123 bomen die in de gemeente Uithoorn weg moeten. Hier moet nog antwoord op komen en uiterlijk op 15 juli.

Gisteren heb ik van het College van Burgemeester en Wethouders een brief ontvangen, dat de bomen niet in staat zouden zijn om te herstellen van de door hun vastgestelde ziekten of gebreken. Ik kan u vertellen dat dit niet waar is, wetenschappelijke studies en wetenschappelijk gepubliceerde artikelen weerleggen dit. Het College geeft aan dat de veiligheid van de burgers zwaarder weegt, meer dan het lot van de bomen en om deze reden hebben ze akkoord gegeven voor de kap.

Ik heb hiervoor vandaag een tegenbrief en argumentatie gestuurd, de bomen staan er mooi en goed bij en de warme temperaturen en droogte bieden een mooie mogelijkheid, omdat de ziektekiemen (schimmels) het onder deze omstandigheden niet goed doen. Behalve dit hebben de bomen uit zichzelf een gezonde uitstraling en mooie groene blad groei.

Ik zal me blijven inzetten voor hun behoud, bedankt voor uw hulp.

Let op: Op donderdag 30 juni (morgen) is de laatste raadsvergadering voor het zomerreces, als u aanwezig wilt zijn om steun te betuigen of wilt inspreken voor de raad tegen de kap, dan kan dit door morgen aanwezig te zijn bij de raadsvergadering in het gemeentehuis, die begint om 19.30 uur. U kunt als burger van de gemeente Uithoorn inspreken voor de raad, aanmelden hiervoor dient voor morgenmiddag 12.00 uur gedaan te worden via griffie@uithoorn.nl of door te bellen naar (0297) 513963. Bij aanmelden via de mail, denk er aan dat u uw naam, telefoonnummer en het onderwerp doorgeeft.

Ik zal zelf inspreken voor de raad. Wilt u meer informatie over de bomen laat het me weten.

We gaan nog steeds voor een goede afloop!

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.