Red en behoud de 123 mooie bomen die weg moeten in de gemeente Uithoorn!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Alles op alles voor behoud van de 123 bomen in de gemeente Uithoorn en tegen het besluit tot kap!

2022-06-29 17:58:01

1. Beste Ondertekenden,

Ik wil u op de hoogte brengen dat er in de gemeenteraad vragen zijn gesteld door partij DUS! (samenwerking van D66 en Groenlinks) aan de Wethouder omtrent de 123 bomen die in de gemeente Uithoorn weg moeten. Hier moet nog antwoord op komen en uiterlijk op 15 juli.

Gisteren heb ik van het College van Burgemeester en Wethouders een brief ontvangen, dat de bomen niet in staat zouden zijn om te herstellen van de door hun vastgestelde ziekten of gebreken. Ik kan u vertellen dat dit niet waar is, wetenschappelijke studies en wetenschappelijk gepubliceerde artikelen weerleggen dit. Het College geeft aan dat de veiligheid van de burgers zwaarder weegt, meer dan het lot van de bomen en om deze reden hebben ze akkoord gegeven voor de kap.

Ik heb hiervoor vandaag een tegenbrief en argumentatie gestuurd, de bomen staan er mooi en goed bij en de warme temperaturen en droogte bieden een mooie mogelijkheid, omdat de ziektekiemen (schimmels) het onder deze omstandigheden niet goed doen. Behalve dit hebben de bomen uit zichzelf een gezonde uitstraling en mooie groene blad groei.

Ik zal me blijven inzetten voor hun behoud, bedankt voor uw hulp.

Let op: Op donderdag 30 juni (morgen) is de laatste raadsvergadering voor het zomerreces, als u aanwezig wilt zijn om steun te betuigen of wilt inspreken voor de raad tegen de kap, dan kan dit door morgen aanwezig te zijn bij de raadsvergadering in het gemeentehuis, die begint om 19.30 uur. U kunt als burger van de gemeente Uithoorn inspreken voor de raad, aanmelden hiervoor dient voor morgenmiddag 12.00 uur gedaan te worden via griffie@uithoorn.nl of door te bellen naar (0297) 513963. Bij aanmelden via de mail, denk er aan dat u uw naam, telefoonnummer en het onderwerp doorgeeft.

Ik zal zelf inspreken voor de raad. Wilt u meer informatie over de bomen laat het me weten.

We gaan nog steeds voor een goede afloop!

Conan de Bruin

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.