Géén zonnepanelen op vruchtbare landbouwgrond in de rijke natuur van het Lagewald in Groesbeek!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Stappenplan indienen zienswijze

2023-07-14 09:54:11

Vervolgbericht:

Het zou geweldig zijn als ook u uw zienswijze wilt indienen tegen zonnepark Lagewald. Zie hieronder hoe u dit kunt doen. Alvast dank!

809013F6-A5CC-4617-966B-15889903F8A8.jpeg

Inwoners van het Lagewald en andere betrokkenen uit de Nederlandse én Duitse omgeving van het Lagewald.

Belangrijke oproep!!!

2023-07-14 09:02:04

Beste heer/mevrouw,

Een tijdje terug heeft u uw digitale handtekening geplaatst onder deze petitie ('Géén zonnepanelen op vruchtbare landbouwgrond in de rijke natuur van het Lagewald in Groesbeek'). Via dit bericht wil ik u namens alle buurtbewoners en vrienden van het Lagewald bedanken voor uw betrokkenheid en inzet hierbij. In de afgelopen jaren hebben we veel steun ontvangen. Dit doet ons goed en geeft ons de juiste energie om te blijven strijden voor behoud van het Lagewald.

Inmiddels loopt de vergunningsaanvraag en is Gemeente Berg en Dal van plan de uitgebreide omgevingsvergunning te verlenen. Tot 11 augustus heeft eenieder de kans om zijn/haar zienswijze in te dienen bij de Gemeente Berg en Dal. Wellicht heeft u hierover al gelezen in de vermeldingen van de plaatselijke kranten.

Naar onze mening wordt deze procedure heel strategisch en bewust in de, voor veel mensen, drukke vakantieperiode in gang gezet. We roepen via deze mededeling dan ook eenieder op om zijn haar zienswijze tegen dit plan in te dienen. Wellicht bent u op de hoogte van de landelijke ontwikkelingen en zelfs wetswijzigingen die geopperd worden door politici. Actuele inzichten zorgen ervoor dat zonneparken op landbouwgrond binnen nu en enkele maanden / jaren verleden tijd zullen zijn. Men beseft zich dat deze manier van het opwekken van energie géén duurzame toekomst heeft. Gezien de berichtgeving omtrent deze nieuwe inzichten, merken wij dat er weinig zorg is in de omgeving over de realisatie van Zonnepark Lagewald: 'zo ver komt het toch niet meer....' en 'ze weten nu toch wel beter...'. Echter is de Berg en Dalse - politiek heel duidelijk geweest. Trajecten waarvan de procedures al lopen, vinden doorgang. Kortom Zonnepark Lagewald kan zomaar eens het laatste zonnepark zijn dat uberhaupt in Nederland gerealiseerd wordt! Dat mag toch niet gebeuren! Want hoe absurd wij dit ook vinden en we nog steeds niet snappen waarom Gemeente Berg en Dal zich niet laat informeren en leiden door actuele onderzoeken en inzichten omtrent het opwekken van stoom dmv zonneparken, dendert deze gemeente-trein door!

Natuurlijk geven wij niet op, ook onze trein heeft vaart! We blijven vechten voor het behoud van ons groene lagewald! Het weidse, groene uitzicht mág geen zwart en beperkt uitzicht van glas worden! Naast de stappen die wij zetten als buurt is het zeer helpend als zoveel mogelijk betrokkenen hun zienswijze indienen bij de Gemeente Berg en Dal. U kunt hiervoor gewoon de tekst uit de petitie gebruiken, en/of uiteraard uw eigen toelichting. Mocht u meer informatie willen of zelfs alle inhoudelijke stukken willen doornemen omtrent deze procedure? Laat het ons weten! Wij hebben alle stukken in bezit en kunnen deze doorsturen.

Alvast bedankt voor wederom uw betrokkenheid en inzet! Samen staan we sterk, voor een blijvend weids en groen karakter van het Lagewald! Daar waar de natuur, dieren én de mens tot groei komt!

Bedankt namens alle buurtbewoners en vrienden van het Lagewald!

Met vriendelijke groet, Anke Janssen

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.