Geen doorgang landbouwvoertuigen in Heulebrug

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Brief aan de gemeente

2012-07-10 15:19:10

Betreft: doorgang landbouwvoertuigen Heulebrug

Na de geruchten lezen we nu de bevestiging in de lokale media: U bent begonnen met een doorgang te maken tussen de Izabellastraat en de Zandstrook.

Een kleine doorgang voor fietsers en voetgangers was perfect, deze doorgang voor landbouwvoertuigen die u beoogt is echt uit den boze. Deze grote doorgang was op geen enkel plan aanwezig toen de kavels werden verkocht. De doorsteek daarentegen was wel aangeduid en daar dragen we nu al de verkeersonveilige gevolgen van.

Onze gezellige en kindvriendelijke wijk is er op dit vlak reeds op achteruit gegaan ingevolge de doorsteek Breed Veertien-Heistlaan die onze wijk in 2 snijdt, nu krijgen we ook nog eens zware landbouwvoertuigen die onze wijk zullen doorkruisen. Zij vormen een gevaar voor onze kinderen die argeloos in de wijk spelen, lopen en rondfietsen, kinderen zijn zich nog niet bewust van de term ‘verkeersonveiligheid’. Ook de vele fietsers en voetgangers die nu reeds gebruik maken van de kleine doorgang zullen niet meer veilig zijn. Landbouwvoertuigen brengen ook veel vuil mee van het land via hun banden die ze dan door de wijk zullen verspreiden. En wie zal er dan nog allemaal gebruik maken van deze sluikroute? Voor we het weten ligt er een auto of fietser in de Izabellavaart.

Deze doorgang heeft alleen een voordeel voor enkele individuen en grote nadelen voor de inwoners van Heulebrug, en dit terwijl de aansluiting met de Izabellastraat en de Heistlaan toch voldoende is?

Reeds tijdens de bewonersvergadering naar aanloop van de aanleg van de rotonde in de Heistlaan, waar een delegatie van de gemeente aanwezig was, werd er gewag gemaakt van zo’n doorgang tijdens de werken. Uiteindelijk is dit toen niet doorgegaan. Ook toen hebben wij onze onvrede over de doorgang laten blijken.

Als Heulebrug Comité hebben we ons steeds ingezet voor verkeersveiligheid in de wijk, met sensibilisering voor de zone 30, en dan nu dit...

In naam van alle inwoners en leden van het Heulebrug Comité zou ik u willen vragen om deze scheve situatie alsnog recht te trekken en de doorgang voor landbouwvoertuigen ongedaan te maken. Het voordeel van enkelen kan en mag niet opwegen tegen de veiligheid van de inwoners van Heulebrug en zijn bezoekers.

Heulebrug Comité

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.