Red Begraafplaats Vollezele

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Ons burgerplatform vanavond 30/3 op de virtuele gemeenteraad! Allen kijken! 20u!

2021-03-30 10:43:47

Allerliefste sympathisanten,

Vanavond is het eindelijk zover... Dankzij voldoende handtekeningen krijgen we de kans om onze argumenten op de virtuele gemeenteraad van vanavond gedurende 5 minuten kort toe te lichten. We dienden vooraf ook een motivatiedossier in!

Volg ons massaal via de You Tube streaming vanavond. De link is vanaf 19u te vinden op de website van de gemeente www.galmaarden.be

We staan gepland om 20u dus log op tijd in zodat jullie niets moeten missen.

We rekenen erop dat we de steun krijgen van ALLE gemeenteraadsleden om de geplande ontruiming in Vollezele te STOPPEN. In Galmaarden en Tollembeek werd reeds vroeger ontruimd, wat we natuurlijk zeer betreuren, want ook dààr was er protest, weliswaar individueel.

De begraafplaats van Vollezele is groot genoeg om de geplande herinrichting uit te voeren zonder nog verder niet-geconcedeerde graven (van de jaren 70/80) te "moeten" ontruimen.

We danken jullie nogmaals hartelijk voor alle steun en hopen dat alle moeite vanavond beloond wordt.

Sàmen sterker?!? 🧡
Vanavond wordt dit hopelijk bevestigd!

30 maart 2021

Actiecomité "Red Begraafplaats Vollezele"

ons burgerplatform vraagt virtuele dialoog met het Galmaardse bestuur

2021-03-03 18:22:07

Beste sympathisanten,

Ook al maakte Corona het ons moeilijk om voldoende handtekeningen te verzamelen voor ons verzoek om onze zaak opnieuw op de agenda van een volgende Galmaardse gemeenteraad te krijgen, we zijn trots om te melden dat we ons doel - meer dan - bereikt hebben!

Nu nog duimen dat onze burgemeester en schepenen ons verzoek ontvankelijk verklaren en open staan voor de dialoog die we vragen om samen naar een betere oplossing te zoeken, waarin iedereen zich kan vinden.

In een veranderende maatschappij is een open debat noodzakelijk zodat een menswaardige behandeling gegarandeerd wordt, rekening houdend met de verzuchtingen van de nabestaanden.

Morgen - donderdag 4 maart - overhandigen we plechtig onze gemotiveerde nota (met de nodige handtekeningen) in deze symbolische grafzerk. (zie foto onder)

Duimen maar dat we gehoord worden!

Nog eens hartelijk dank voor alle steun!

Lieve groet van ons allen!

GRAFZERK_ACTIE_(2).jpg

Burgerplatform "Red Begraafplaats Vollezele"

update van onze "Red Begraafplaats"acties (Groot-Galmaarden)

2021-01-11 13:23:55

Lieve sympathisanten,

Geboycot door Corona, maar achter de schermen doen wij kranig verder met onze "Red"actie...

Het is ondertussen duidelijk dat er een zeer groot draagvlak is om het gemeentebestuur te vragen de geplande herinrichting en ontruiming van de begraafplaats van Vollezele (en bij uitbreiding Tollembeek en Galmaarden) uit te stellen en desgevallend te wijzigen zodat iedereen zich hierin kan vinden.
Indien wij hierin niet slagen, moeten de grafstenen van de niet-geconcedeerde graven van de jaren 70 en 80 tegen 15.11.2021 onverbiddelijk weg...

Om dit nu op de agenda van één van de volgende gemeenteraden te krijgen, verzamelen wij momenteel minstens 145 handtekeningen van Galmaardenaren want dit is de vereiste om zo'n "burgervoorstel" überhaupt te kunnen doen. Zonder Corona hadden wij die al lang verzameld door een deur-aan-deur actie maar nu moeten we op een coronaveilige manier te werk gaan...

Wie (van Groot-Galmaarden) die handtekeningenlijst nog niet ondertekend heeft, kan ons vragen een bundeltje te droppen in hun brievenbus. Deze lijst kan ons dan op tal van adressen terug bezorgd worden. Vraag het bundeltje aan op ons mailadres: redbegraafplaatsvollezele@gmail.com

Anderzijds is het van groot belang dat onze gemeenteraadsleden weten wat er onder de bevolking leeft, dus spreek hen er aub over aan, laat hen voelen dat dit thema belangrijk is. Leg hen uit dat dit de ideale manier is om te tonen dat ze werk willen maken van burgerparticipatie, wat ze hoog in het vaandel dragen...
Enkel met VOLDOENDE STEUN (MINSTENS 10 STEMMEN van in totaal 19 gemeenteraadsleden) heeft onze actie een kans om te slagen...
Hierbij nog eens de lijst:

*CD&V:
- Daniel Fonteyne, gemeenteraadslid
*GB.G (Gemeentebelangen Galmaarden)
- Henk Goegebuer, gemeenteraadslid

Laten we hopen dat dit één van de lichtpuntjes van 2021 moge zijn!
Hou ondertussen vol en hou het veilig!

Actiecomité "Red Begraafplaats Vollezele"

DANK voor alle 323 'online' handtekeningen! nieuwe actie: VERZOEKSCHRIFT!

2020-11-23 16:28:29

Allerliefste ondertekenaars van onze petitie!
Nog eens een dikke dankjewel voor jullie empathie onze "Red"-actie mee te ondersteunen door het plaatsen van jullie 'online' handtekening. Deze bezorgen wij - samen met alle persoonlijke opmerkingen - aan Burgemeester Decat en Schepen van Begraafplaatsen Persoons.

Om ons gemeentebestuur in Galmaarden te overtuigen hoe belangrijk het is om hun beslissing van 'ontruiming' van de niet-geconcedeerde graven (jaren 70/80) te herzien, plannen we een NIEUWE FORMELE VERZOEKSCHRIFT-ACTIE om het onderwerp opnieuw op de agenda van de volgende/één van de volgende Gemeenteraden te plaatsen.

Hiertoe moeten wij een gemotiveerd verzoekschrift indienen, SAMEN met de HANDTEKENINGEN van minstens 145 GALMAARDENAARS (ouder dan 16 jaar) (met naam, voornaam, geboortedatum en woonplaats).

Om dit te kunnen organiseren, plannen we NA 13 december (wanneer huis-aan-huis bezoeken opnieuw mogen), deurbezoeken bij minstens 145 Galmaardenaars om hun handtekening op onze papieren petitiebladen te plaatsen. Wil jij dat wij NA 13 december bij jou langs komen, laat ons dit dan aub weten via mail: redbegraafplaatsvollezele@gmail.com (dus énkel inwoners van Groot-Galmaarden aub).

Zonder jullie steun, lukt dit niet, dus blijf ons ook ivm deze noodzakelijke bijkomende actie verder ondersteunen.
Wij kijken uit naar jouw/jullie mailtje!

Actiecomité Red Begraafplaats Vollezele
(en bij uitbreiding, Tollembeek en Galmaarden)
23/11/2020

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.