Windmolens Nee - Zonnepanelen Oké (Rijnenburg)

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Update(s) activiteiten Rijnenburg Windmolens

2017-04-23 12:50:10

Update 1:

VOLLE BAK bij informatiebijeenkomst Galecop Op maandag 10 april was de informatiebijeenkomst over Rijnenburg, georganiseerd door de Stichting Wijkoverleg Galecop.

De avond werd druk bezocht (meer dan 250 mensen) en naast bewoners uit Galecop, Rijenburg en De Meern waren er ook wethouders en verschillende raadsleden uit Nieuwegein en Utrecht.

17880130_1449131261772891_3083416547444572927_o.jpg

Update 2: (belangrijk)

Op de informatieavond van de Stichting Wijkoverleg Galecop van 10 april jl., waar wij wel ingesproken hebben, wilde Rijne-Energie niet inspreken maar gaven ze aan liever zelf een avond te willen organiseren.

Neem Actie:

Wij willen hierbij iedereen uitnodigen om met ons mee te gaan naar deze informatieavond van Rijne-Energie (9 mei) en dan de vragen te stellen die toen niet gesteld konden worden.

Waarom duurzame energieopwekking met zonnepanelen alleen volgens Rijne-Energie niet voldoende is, waarom Rijne-Energie perse windmolens wil en waarom Rijne-Energie steeds zegt te spreken namens zoveel omwonenden van de polder Rijnenburg die absoluut geen problemen hebben met windmolens.

Vraag aan Rijne-Energie of ze kunnen GARANDEREN dat wij GEEN slagschaduw, GEEN geluidsoverlast en/of GEEN waardevermindering door horizonvervuiling gaan krijgen. Diverse malen heeft Rijne-Energie in de media gesproken over minimale overlast maar wij gaan alleen voor GEEN overlast.

Tijdens de diverse stadsgesprekken is er teruggekoppeld dat er weinig tegenspraak vanuit de omliggende wijken van polder Rijnenburg is geweest tijdens eerdere informatieavonden, wellicht was dit omdat veel mensen niet wisten van deze informatieavonden dus nu is de kans om je stem wel te laten horen.

Uitnodiging op de facebook pagina van Rijne-Energie http://bit.ly/RijneWindEnergy

Update 3:

Tevens heeft ons bestuur onderstaande email en brief verstuurd aan de wethouder en leden van de raad in Utrecht:

Geachte wethouder van Hooijdonk & leden van de raad in Utrecht,

Bijgevoegd vindt u de waarnemingen van de Vereniging Buren van Rijnenburg (i.o.) inzake de Duurzame energie-opwekking in de polder Rijnenburg.

Graag ontvangen wij een schriftelijke reactie op deze brief en verzoeken u onze brief te betrekken in de verdere besluitvorming inzake Duurzame energie-opwekking in Rijnenburg.

Brief van Buren van aan Utrecht -  http://bit.ly/UtrechtBrief

Hoogachtend, Frans Vleugel @Nieuwegein / Henk Diemer @ De Meern Zuid
bestuur Vereniging Buren van Rijnenburg i.o.

CC: leden College B&W Nieuwegein, leden van de raad in Utrecht, IJsselstein en Nieuwegein en Provinciale staten.

Update 4:

Het bestuur van de wijk galecop heeft ook een brief verstuurd:

Beste Lot,

De Stichting Wijkoverleg Galecop heeft op 10 april een informatie-avond georganiseerd en is mede door de informatie van de sprekers nog bezorgder dan voor de informatie-avond.

Naast de inhoudelijke zorgen zijn wij op zijn zachtst gezegd verre van blij waar het gaat om het gekozen en gevolgde proces om te bepalen of Duurzame energie-opwekking in Rijnenburg haalbare kaart is of zou kunnen worden.

Bijgevoegd vind je onze zorgen.

Wij verzoeken je om een antwoord en verzoeken jou en de raad tevens onze zorg- en aandachtspunten te adresseren in het eventuele vervolgproces.

Brief: http://bit.ly/brief-wijkoverleg

Cc: College van B&W in Nieuwegein en de raden van Utrecht, Nieuwegein, Ijsselstein en de Provinciale Staten

Met een warme groet vanuit Galecop
namens stichting Wijkoverleg Galecop Jan van Rossum (voorzitter)

Update 5:

Samenvatting en reacties terugkoppeling 12 april

De opgehaalde ideeën voor duurzame energieopwekking in Rijnenburg hebben is op 12 april teruggekoppeld aan deelnemers van het stadsgesprek.

Hieronder de opgehaalde reacties die zij hebben opgeschreven op post-its.
De bijgewerkte samenvatting ziet u volgende week op de website.

Call to Action !

1.    Schrijf je in deel en kom met ons mee naar deze informatieavond van RijnenEnergie (9 mei)

2.    Om meer blijk te geven van betrokkenheid vragen wij van u onze facebook pagina te “liken” en twitter account te “volgen"

Vriendelijk bedankt voor jullie steun en hulp bij het delen van informatie.

Vereniging buren van Rijenburg

Informatieavond impact energieopwekking in Rijnenburg

2017-04-06 11:24:59

Digitaal heeft u kenbaar gemaakt dat u geen voorstander bent van windmolens in de polder van Rijnenburg maar liever alternatieven ziet voor de opwekking van duurzame energie.

Op maandag 10 april nemen wij, Vereniging buren van Rijnenburg i.o., als spreker deel aan de bijeenkomst van de Stichting Wijkoverleg Galecop waarin ook de gemeente Utrecht, Eneco en Rijne-Energie de gelegenheid krijgen om uit te leggen waarom windmolens wel zouden kunnen, eventueel direct naast onze wijken.

Ik nodig u daarom uit om allen te komen aankomende maandag om ook op deze manier te laten zien dat wij serieus genomen willen worden als digitale ondertekenaars.

Locatie: Petanquecentrum Nieuwegein, Galecopperzoom 1

Registratie wordt op prijs gesteld. Dit kan via het facebook event <link> of e-mail <link>

plaatje.png

Vereniging buren van Rijnenburg

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.