Zijn windmolens in Beuningen wel gewenst?

Beste bewoners van Beuningen,

Beuningen is al in een ver gevorderd stadium voor het plaatsen van Windmolens langs de A73 ter hoogte van Winsen, Ewijk en Beuningen. Voor de duurzame energie en reduceren van CO2 een goede keuze. Persoonlijk was ik dan ook voorstander van. Helaas aan de andere kant is het plaatsen van de windmolens voor de gezondheid van de bewoners minder goed.  Zie ook:  https://www.gelderlander.nl/bronckhorst/artsen-slaan-alarm-windmolens-gevaarlijk-voor-gezondheid~a975b23d/

Andere artikelen over de gezondheid zijn verwijderd, zoals: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2477408/Artsen-bezorgd-om-windmolens-Ze-lijken-ziekmakend-stop-met-plannen-maken

Deze enquete toetst de wens voor het niet plaatsen van de Windmolens op de huidige locaties, waarbij het geluid grotendeels over Winsen, Ewijk en Beuningen zal komen gezien de windrichting (50% uit West tot Zuid).

Indien de responce groot genoeg is, zal ik de petitie met e-mails als handtekeningen aanbieden aan de Burgemeester van Gemeente Beuningen om af te zien van het plaatsen van de Windmolens op de huidige locatie vanwege de gezondheid van haar burgers.

Gemeente beuningen heeft meer dan 25000 inwoners. Bij meer dan 5000 (20%) handtekeningen ontvangt de Burgemeester de petitie.

Met vriendelijke groet,

Maurice Derksen

Door te ondertekenen geef ik Maurice Derksen toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.