Wij zeggen neen aan de bouw van de 3 woontorens in Middelkerke.

WIJ WILLEN GEEN WOONTORENS IN WESTENDE BAD EN MIDDELKERKE OP STORENDE PLAATSEN.

Aan Dhr. Dedecker, burgemeester van Middelkerke,

Wij vernamen in het nieuws dat u al concrete plannen heeft om woontorens te bouwen op het Rauschenbergplein en op de plaats van de Lac aux Dames ( opgenomen in de inventaris van bouwkundig erfgoedi) in Westende bad.
Bij deze laten wij u weten dat wij, ondergetekenden, niet achter deze plannen staan en dit om meerdere redenen.

-Dit megaproject overstijgt de draagkracht van een kleinschalige, familiale, gemoedelijke kustgemeente als Westende.

Wij willen de beloofde BOTANISCHE tuin, met GROEN en WANDELPAD en ZITBANKEN.

-Teveel omwonenden verliezen hun uitzicht/ zeezicht, waarvoor ze bewust kozen. In plaats daarvan krijgen ze te maken met inkijk en slagschaduw. ( zie bijgevoegde foto's)

-Hierdoor komt er een daling in waarde van de bestaande woningen die benadeeld worden door de bouw van de woontorens ( schaduw/ uitzicht )

-De belofte voor de groene long met aansluiting op de prachtige nieuwe zeedijk willen we dan dus ook zien doorgaan.

VEILIGHEID vinden we ook van onnoemelijk groot belang!!

We denken  aan twee verhoogde risico's bij hoogbouw:

Wind : aan de bovenkant van een hoog gebouw waait het harder dan aan de grond. De wind botst tegen het gebouw aan, stroomt vanaf ongeveer twee derde van de hoogte van het gebouw naar beneden en zoekt dan een weg om het gebouw. Dan krijg je dus dat die valwind samen met de wind, die er op beganegrondniveau al is, versneld zijn weg rond het gebouw zoekt.
Rampzalig voor fietsers, wandelaars, bewoners, winkels, horeca …

Vuur: hoogbouw heeft per definitie verhoogd brand risico omdat evacuatie veel moeilijker is dan bij laagbouw

Beter voorkomen dan genezen = geen hoogbouw!

Hopende op een positieve reactie van u als betrokken en begrijpende “ burgervader” groeten wij burgers u.

PS De inhoud van de petitie kwam tot stand door de inbreng, inzage en goedkeuring van +300 zich gedupeerd voelende burgers.E277BC75-66A6-455A-87CD-6F333555DD62.jpeg205BB259-6E31-491B-B1BB-D4991C218FD7.jpeg2E7AFFFA-7CE9-4A81-AD91-009CC741B0F4.jpeg82FC7822-70C2-477A-876D-16594D03E35E.jpeg00BE6B5A-5CC9-4295-8AF9-B0D0CBFF5251.jpeg18EC4679-DD7A-4EC6-BDC8-7F18AC3964EC.jpeg3B56AE50-1A8E-441F-BEEC-4758B907B939.jpeg

Door te ondertekenen, machtig ik Gielen Christel om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.