Wij zeggen NEE tegen de uitbreiding van de mondmaskerplicht voor kinderen!

Geef mee een signaal: zeg nee tegen de uitbreiding van de mondmaskerplicht voor kinderen.

(Kanttekening: Dit is géén pleidooi om alle regels los te laten, of de inname van een anti-vaccinatiestandpunt. Het is louter een pleidooi om de kinderen, die nog in volle ontwikkeling zijn, te ontzien. Wat ook aangeraden wordt door kinderpsychologen en andere experts.)

Minister Vandenbroucke pleit voor een uitbreiding van de mondmaskerplicht voor kinderen vanaf 9 (!!) jaar, binnen en buiten (?!) waar nodig. Terwijl een open brief (https://kindvanderekening.be/ ) die de mondmaskerplicht vanaf 5de leerjaar aanklaagt, op amper 6 dagen tijd meer dan 22 000 handtekeningen verzamelde. Een brief die totnogtoe door de politiek genegeerd werd. Mentaal welzijn, taalontwikkeling van kinderen,… het telt duidelijk allemaal niet meer mee. Ook het advies van de kinderpsychologen, tégen een uitbreiding van de mondmaskerplicht voor kinderen, wordt in de wind geslagen. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat het wetenschappelijk bewezen is dat een mondmasker in open lucht weinig zin heeft.

Wat kunnen we nog meer doen dan nog maar eens laten horen dat hier GEEN draagvlak meer voor is? Geef mee een signaal, teken en deel de petitie.

(En vergeet niet via de mail die u krijgt te bevestigen.)

Door te ondertekenen, machtig ik Lola Wuyts om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.