wij willen herkansingen terug!

Vind jij het ook frustrerend dat we dit schooljaar maar 1 herkansing hebben in vergelijking met vorig en wil je daar verandering in brengen?

TEKEN DEZE PETITIE

Door deze petitie masaal te ondertekenen laten we zien dat de leerlingen van het Da Vinci College graag onze herkansingen terug willen! Dit zijn onze redenen:

• Door de lockdowns hebben we een achterstand overgehouden.
  • 1 herkansing zorgt voor een hogere prestatiedruk, wat voor meer stress zorgt tijdens de toetsweek. Dit kan resulteren in minder goede cijfers.
  • De toetsdruk wordt verhoogt, omdat je minder momenten hebt om je resultaten te verbeteren.
  • De resultaten van de herkansing zijn bijna tot niet hoger dan het al behaalde cijfer, maar dit geldt niet voor iedereen.                                                                 > voor een extra regeling om deze situatie te voorkomen staan wij open bijv. alleen dossiertoetsen en/of alleen een onvoldoende herkansen

Door te ondertekenen, machtig ik leerlingen 5 VWO om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.