verkeersveiligheid kruispunt Jorisschool Borculo
Beste lezer,
In de Ouderraad van Dalton IKC Sint Joris is tijdens vergaderingen al regelmatig gesproken over de verkeersveiligheid van het kruispunt bij school (kruising Batendijk / Ruurloseweg). Al geruime tijd wordt deze locatie als onoverzichtelijk en onveilig ervaren. Dagelijks maken veel leerlingen gebruik van dit kruispunt en regelmatig ontstaan er onduidelijke en onveilige situaties. Hoewel het vaak goed afloopt, vinden wij dat de risico's op ongelukken te groot zijn.
Met de geplande uitbreiding van Campus De Wildbaan verwachten wij bovendien een verdere toename van het verkeer rondom de school. Dit versterkt onze zorg.
Daarom starten wij als ouderraad een handtekeningenactie om de gemeente Berkelland op te roepen werk te maken van een structurele en veilige oplossing voor dit kruispunt. Ook vanuit school wordt deze oproep tot een veilige verkeerssituatie onderschreven.
Wij hopen dat u deze actie wilt ondersteunen door de petitie te ondertekenen.
Hoe meer steun wij hierbij krijgen, hoe krachtiger ons signaal richting de gemeente zal zijn. Daarom delen wij dit bericht ook breder in Borculo, zodat buurtbewoners, sportclubs en andere gebruikers van dit kruispunt ook hun stem kunnen laten horen.
Samen kunnen we bijdragen aan een veilige schoolomgeving en een veilige route voor alle leerlingen en weggebruikers.
Hartelijk dank voor uw betrokkenheid en steun.
Namens de Ouderraad van Dalton IKC Sint Joris, Ingrid Bosma en Lonneke te Vaanholt
Neem contact op met de auteur