Wij willen dat Pieterke blijft leven!!

Pieterke is een blind reekalfje dat eerder deze week is gevonden door Linda Dezitter in de omgeving van het Couthof te Proven. Nadat ze bij een vetrinair te horen kreeg dat voor dit diertje de beste oplossing was om het te laten inslapen , besloot ze het op FACEBOOK te posten omdat ze het niet over hart kreeg het beestje in kwestie te laten inslapen.

Vele mensen reageerden op het bericht maar Chelsey Deswarte uit Krombeke had een oplossing gevonden. Ze stelde voor om het kalfje op te vangen bij haar thuis en het te verzorgen in de grote wei achter haar huis. Intussen kreeg Chelsey te horen dat het VOC - Natuurcentrum uit Oostende graag zouden hebben dat Chelsey het kalfje wegbrengt en laat inslapen.

Indien dit niet zou gebeuren , zou er Chelsey en het gezin een grote boete boven het hoofd hangen. Chelsey is hier uiteraard niet mee akkoord. Het kalfje is zo tam dat het zich ondertussen heeft ingenesteld in Chelsey's hart.

Laten we Chelsey steunen door samen massaal deze petitie te tekenen. Hiermee geven wij het signaal aan het Natuurcentrum dat wij niet willen hebben dat Pieterke zal afgenomen worden van Chelsey,  maar ook dat wij het niet goedkeuren dat men zo over het lot van dit beestje beslist om het te laten inslapen.