Wat ALS?

KFC Evergem Center en minder valide bezoekers kunnen uw steun gebruiken!

Door mijn dodelijke aandoening, ALS, ben ik op een paar maanden tijd rolstoelgebruiker geworden. Hierdoor heb ik snel kennis gemaakt met de hindernissen die je als minder-valide dagelijks tegenkomt tijdens verplaatsingen, iets waar ik vroeger zelden of nooit bij stilstond.

Als inwoner van Evergem heb ik mij al meermaals geërgerd aan de erbarmelijke staat van voet- en fietspaden en de toegang tot de gemeentelijke gebouwen. Niet alleen rolstoelgebruikers hebben hier last van, maar ook oudere mensen die moeilijk te been zijn en ouders met buggy’s en kinderwagens of mensen met tijdelijke kwetsuren, …, misschien morgen ook U.

Het gemeentelijk voetbalstadion is hier geen uitzondering! Het recent door de gemeente gebouwde clublokaal, toiletten en de cafetaria zijn enkel via een steile hoge trap en drempels bereikbaar! Een liftkoker werd voorzien maar de lift zelf werd om financiële redenen nooit geplaatst.

Deze petitie heeft NIETS met politiek te maken! Ik wil enkel als trotse papa voor de te korte tijd die me nog rest, mijn zoontje van 6 kunnen zien spelen met een minimum aan comfort. Uit de weerselementen en met een toegang tot het clublokaal en het sanitair.

Na lang aandringen door Pascal Lecompte, beloofde de gemeente aan de club KFC Evergem Center, een overleg om te zoeken naar een oplossing. Met deze petitie vragen we U, op een positieve manier om steun, om zo de gemeente Evergem ertoe aan te zetten om op korte tijd inderdaad een oplossing te voorzien en het niet op de lange baan te schuiven.

We vragen indien mogelijk, het plaatsen van de beloofde lift, of een tijdelijke schuine helling. Het wegwerken van drempels en andere hindernissen, en eventueel het toewijzen van een drietal parkeerplaatsen voor minder validen.

Met dank op voorhand voor het begrip en de steun.

Nicolas Depuydt, papa van Max (U7), webmaster KFC EC.

Lecompte Pascal, jeugdsponsoring KFC EC.