Wachttijden CBR

LBKR_CMYK.jpgWij, De LBKR, rijscholen, instructeurs en leerlingen

Constateren

Dat de wachttijden voor praktijkexamens bij het CBR zodanig oplopen of zelfs niet te reserveren zijn;

De rijscholen hun werk hierdoor niet op de manier kunnen doen zoals we gewend zijn en dat dit niet ten goede komt van de kwaliteit;

Het CBR constant in de media de schuld blijft afschuiven naar de rijscholen (slagingspercentages);

De commissie van I&W met het CBR in de portefeuille zich wel laat informeren door het CBR maar onvoldoende op de hoogte is van de problematiek vanuit de branche of dit probleem niet serieus neemt;

Dit probleem is veroorzaakt door het CBR (onder andere het ziekteverzuim en het tekort aan examinatoren) en dat dit ook opgelost moet worden door het CBR.

Verzoeken

Het CBR hun verantwoordelijk te nemen en op zeer korte termijn maatregelen te nemen zodat we weer binnen de normen praktijkexamens kunnen reserveren;

De commissie van I&W kritisch te kijken naar de bedrijfsvoering van het CBR en kritische vragen te stellen c.q. maatregelen te nemen. Indien er onvoldoende budget is extra geld beschikbaar te stellen om extra examinatoren op te leiden, overwerk van examinatoren uit te betalen en gepensioneerde examinatoren in te zetten;

De commissie van I&W om contact op te nemen met de LBKR om de problemen te bespreken;

De commissie van I&W om een werkbezoek te brengen aan diverse rijscholen zodat ze zelf ervaren tegen welke problemen instructeurs aan lopen. De LBKR wil dit graag voor u organiseren;

De commissie voortvarend te werk te gaan, omdat rijscholen door corona al financieel zijn getroffen en dit ook hun bedrijfsvoering en portemonnee ook raakt;

De verantwoordelijkheid te nemen zodat leerlingen veilig en verantwoord hun rijbewijs kunnen halen welke ze bijvoorbeeld ook nodig kunnen hebben voor hun vervolgopleiding.

LBKR (Landelijke Beroepsvereniging Kwaliteitsbevordering Rijschoolbranche)    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik LBKR (Landelijke Beroepsvereniging Kwaliteitsbevordering Rijschoolbranche) om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.