Voor gemeentelijke volksraadpleging over fusieplannen Tongeren en Borgloon

TONGEREN_BORGLOON.pngAangezien het schepencollege van Tongeren en Borgloon duidelijk maakten dat ze voorstander zijn van een fusie willen wij dit voorleggen aan de inwoners, opdat zij hierover zelf zouden kunnen beslissen. Deze beslissing is te belangrijk om aan de politici over te laten. Het gaat over onze gemeenschap.

Wij

Inwoners van Tongeren en deelgemeenten, Borgloon en deelgemeenten

constateren

dat er door het schepencollege van Tongeren en Borgloon plannen worden gemaakt om te fuseren

en verzoeken

Dat deze beslissing met de argumenten van voorstanders en tegenstanders op een objectieve en volwassen manier wordt voorgelegd aan de inwoners van de betrokken steden en deelgemeenten in een gemeentelijke volksraadpleging, ook wensen wij dat deze fusieplannen enkel doorgaan indien deze goedkeuring krijgen van de inwoners in alle betrokken deelgemeenten, zowel van Tongeren als Borgloon.

Bart Neys voor de Referendumpartij vzw    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Bart Neys voor de Referendumpartij vzw om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.