Voor alternatieve maatregelen in plaats van afschieten reeen Zuid Holland

CF03DD471523EF10EFCA1B31F8F44A4F-ree-met-jong.jpgDe provincie Zuid Holland gaat akkoord met het plan van de Faunabeheereenheid om vanaf oktober honderden reeen af te schieten in Zuid Holland (Hoeksche Waard, Goeree-OVerflakkee en Voorne-Putten). De reden is dat er teveel reeen zouden zijn en er ongelukken gebeuren, wat natuurlijk heel naar is voor alle betrokkenen. Het idee bestaat, ook vanuit de Faunabescherming, dat dit plan een verkapte manier is om dit prachtige dier bejaagbaar te maken. Alernatieven zijn namelijk nog niet geprobeerd zoals aanpassen van snelheid op de wegen en plaatsen van wildspiegels.

Middels deze petitie willen wij als burgers een stem hebben en de provincie laten weten dat wij voor alternatieve maatregelen zijn. Nu wordt zonder overleg de beslissing gemaakt dat afschieten de oplossing is. De jagers krijgen alleenrecht, terwijl er nog zoveel burgers zijn die het hier niet mee eens zijn en veel last ondervinden van de jacht. Hun woonplezier wordt in deze gebieden ernstig verstoord als dit plan doorgevoerd wordt. Dus wat weegt zwaarder; de overlast door ongelukken zonder dat er alternatieve maatregelen zijn geprobeerd of de overlast van het jagen wat veel burgers vreselijk vinden. Laat je stem horen!!

Door te ondertekenen, machtig ik Anne-Marie Dingenouts om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.