Vijver mikerf

Wij wandelen al jaren met onze bulletjes bij de mikerf ( kinderboerderij en park)
Vorig jaar begonnen de werken ,wij dachten..yes..eindelijk gebeurd er wat want in de zomer zag je het water met de dag zakken.
Toen de werken begonnen gingen mijn ogen al wijd open..bomen werden omgehakt zodat de voetgangers het " huisje " konden zien..
Vervolgens kwamen er rond heel de vijver palen,zodat het water niet kon weglopen,dan gingen ze de slip eruit halen..als er 20 cm is weggehaald is het al veel...einde werken..mooi...
Nee schandalig is het gewoon.wat is er belangrijker..een jogger of de dieren ?
Broeden op hun eiland kan niet meer,ze kunnen er niet meer op..ze hebben wel "trapjes" gemaakt,maar daar kunnen alleen de eenden op..dus de ganzen en zwanen kunnen nergens meer broeden.
De vossen zijn er bij schemerlicht,dus schuilen kan ook niet meer.
Dan het water dat intussen 1 meter gezakt is door de droogte,het onkruid dat 1 meter hoog staat..
Het is gewoonweg schandalig wat ze hebben gedaan,je mag bellen..mailen,het maakt geen bal uit...de natuur regelt het wel...hoe kan de natuur het regelen als ze alles naar de k....n helpen.
Er waren zover nijlganzen,Canadezen...allemaal naar de gaskamer,want dit was een exotisch dier...schamen die zich echt niet wat ze allemaal doen?
Zeg aub niet meer..de natuur regelt het wel...
Straks gaan de zwanen broeden hoe ..???
Ja het water zakt overal,maar als er dieren zitten,help ze dan..vissen liggen al dood,de eenden ganzen,zwanen reigers staan gewoon in het midden van de plas gewoon op zand.. de waterschildpadden kunnen ook niet meer fatsoenlijk zwemmen,de kikkers..tja geen idee waar die nu zijn..zeker niet meer in de fantastische vernieuwde vijver.
Alle dagen tranen in mijn ogen...
Hopelijk leest de gemeente dit en gaan ze mss voor 1 keer is iets goeds doen aan de ...NATUUR !!!
Zorg ervoor dat de dieren terug op het broed eiland kunnen !!

Verander de trapjes,eenden kunnen eruit maar kunnen ook vliegen

Ganzen en zwanen kunnen niet vliegen,en nu het water zo laag is kunnen ze al helemaal niet meer op het trapje.

Probeer toch op z'n minst het water bij te vullen zodat die dieren niet gaan uitdrogen !

Willen jullie mijn petitie tekenen en delen aub.

Een grote dierenvriend met heel veel verdriet.

Liefs Krisje

Door te ondertekenen, machtig ik De mikerf Brasschaat om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.