Verhuurder of hypotheekverstrekker moet voor uithuisplaatsing actief de gemeente benaderen

#projectamsterdam #projectrotterdam #beauendedaklozen #beau

Wilt een verhuurder zijn huurder of een hypotheekverstrekker de bewoner uit de woning zetten moet hij voor het uit laten gaan van de dagvaarding eerst zich wenden tot de gemeente zodat de gemeente hulp in kan laten zetten.

Als iemand zijn huis uitgezet wordt is er meestal iets aan de hand. Er is niemand die bewust en met opzet er voor zorgdraagt dat die uit zijn of haar woning wordt gezet. Meestal is het zo dat je van de regen in drup beland. Uiteindelijk is het meestal de overheid die rekening mag betalen. Alleen het feit dat je geen zorgverzekering hebt en met een simpel klein medisch probleem enorm in de schulden kan belanden omdat de ziekenhuiskosten niet vergoed worden, is al een reden om vooraf te kijken waar het fout gaat.

Stichting CORE is van mening dat het tijd wordt om te zorgen dat de overheid voor het uithuisplaatsen van een huurder of bewoner actief wordt benaderd. Stichting CORE is van mening dat hierdoor de kosten voor de overheid lager uitvallen dan eerst iemand op straat te laten belanden en dan een poging wagen iemand van de straat te krijgen. Als dat al überhaupt lukt.

www.stichtingcore.nlstichting_core_vierkant.png

Door te ondertekenen, machtig ik Stichting CORE om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.