Verbod racefietsen openbare weg.

Verbod op racefietsen op openbare weg.

In het verkeer komen we ze vaak tegen de racefietser, deze categorie weggebruikers heeft vaak maling aan het overige verkeer en de verkeersregels. Tevens zijn de fietsjes vaak ook technisch niet geschikt voor de openbare weg o.a gebrek aan verlichting, spatborden, bel.  Deze categorie hangt vaak achter op de bumper van de voorganger, rijden vaak door rood of over de stoep om maar lekker vaart te kunnen houden.

Snelheidslimiet kennen ze vaak ook niet, kortom alles wat ze op school en in het verkeerspark geleerd hebben zijn ze in eens vergeten.

We hebben met zijn allen bepaalde wetten en regels opgesteld. Zo ook verkeer regels en iedereen die gebruik maakt van de openbare weg dient zich er aan te houden. Bij deze categorie gaat dat vaker niet goed dan wel.

Met een auto racen we ook niet over de openbare weg, we voetballen op voetbalvelden en tennis op het tennisveld. Zo ook racen in welke vorm dan ook racen doen we op een racebaan en niet op de openbareweg.

Omdat fietsers beschermt zijn denken de ( race) fietsers dat ze dus alles kunnen en mogen want ja de automobilist gaat wel betalen voor de schade ongeacht hoe je fietst.

Daarom roep ik mijn mede automobilisten op om te stemmen. Het word tijd dat dit verandert.

Ik bewonder het Deense model hoe ze met fietsers omgaan en vind dat we een soort gelijk systeem in Nederland moeten gaan toepassen. En race fietsen moeten van de openbare weg naar een racebaan. Ze zijn een gevaar voor alles iedereen om hun heen.

Denkt u net als mij en wilt u verandering in het systeem omtrent fietsers? En de racefietser uit het verkeersbeeld?

Teken dan nu deze petitie en deel hem met je vrienden. Hoe meer handtekeningen hoe beter.

P.s ik wil niet zeggen dat iedereen die racefietst zo handelt maar het overgrote deel wel. Het gaat mij bovenal om de veiligheid op de openbare weg.

Door te ondertekenen, machtig ik Johan om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.