Verbod op onverantwoorde verkoop van konijnen en knaagdieren in dierenspeciaalzaken!

C3429B38-732C-407B-951E-09D861A9D939.jpeg                    Mij koop je in de winkel...

6D8D183E-D4CB-4E92-9678-F93C73CA6042.jpeg

Maar ik ben geen speelgoed!

Waarom verkopen zoveel dierenzaken nog altijd konijnen en knaagdieren? Als ze klein en lief zijn gaan ze vlot van de toonbank.. Heeft niemand nog interesse in hen, worden ze te groot? Dan belanden ze op de slachtbank.. Jaarlijks komen er 1000den konijnen in asielen terecht, in België alleen al.. Veelal omdat de interesse er gewoon in weg is.. Doordat het net zo gemakkelijk is om konijnen te gaan kopen in de winkel werk je impulsaankopen in de hand. Vele konijnenopvangen kunnen het niet meer aan, deze tijd bv komen er heel veel 'corona-konijntjes' binnen, mensen zaten thuis, verveelden zich, dus schaffen ze zich een dier aan, die ze later beu worden en dumpen of afstaan aan ons.. Maar wij als opvang willen elk konijn een eerlijke kans geven, krijgen de nodige verzorging en inentingen en de kans op een forever-home.. Maar het is moeilijk om het financieel te kunnen bolwerken als er niet meer maatregelen genomen worden in de verkoop.. Enkele belangrijke criteria om de verkoop te stoppen:

- winkelpersoneel is vaak niet voldoende opgeleid en geven bijgevolg foute informatie en advies aan de koper

- Vaak dus foute geslachtsbeoordeling waardoor er "ongelukjes" gebeuren en de konijnenpopulatie zo nog groter wordt

- Zo ook vaak inteelt met de nodige gevolgen van dien

- te klein gehuisvest

- Op veel te jonge leeftijd weggehaald van bij de moeder met gezondheidsklachten op latere leeftijd als gevolg

- Nu ook invoer vanuit spanje wat veel te stresserend is voor die dieren

- asielen zitten overvol en kunnen het aan dit tempo niet lang meer volhouden, moeten het ook vaak doen zonder steun of subsidies

- en nog meer redenen..

Deel jij onze mening en wil je ons graag steunen om hiermee naar hogere instanties te gaan? Teken dan deze petitie! Onze asielkonijntjes zullen je dankbaar zijn 💖 adopt don't shop!

Door te ondertekenen, machtig ik Konijnenopvang Rambi om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.