Verbied taxi-diensten als Uberpop!

Taxi is een vorm van Openbaar Vervoer, die gereguleerd hoort te zijn. De taxichauffeurs horen mensen te zijn, die een vergunning moeten hebben, waardoor er enigszins toezicht vanuit de overheid kan zijn. Passagiers willen namelijk weten, dat ze bij fatsoenlijke mensen in de auto stappen, die hen normaal bejegenen en ook zo veilig en zo snel mogelijk naar hun bestemming brengen. Een bedrijf als Uberpop wil de taximarkt volledig open gooien, zodat op bovenstaande zaken niet meer gecontroleerd zal gaan worden. Iedere cowboy kan dan taxichauffeurtje spelen!

taxichauffeur is een baan met normale arbeidsvoorwaarden. Uberpop kleedt deze voorwaarden compleet uit, zodat het allemaal wat goedkoper lijkt te zijn. Daarbij vergroot Uberpop haar winstmarge door uitgaven die uw veiligheid garanderen niet meer te doen. Om deze en nog meer redenen heeft de rechter in meerdere landen, waaronder Nederland Uberpop verboden verklaard.

Uberpop is nu een petitie gestart om toch gelegaliseerd te worden. Als u vindt dat taxidiensten veilig dienen te zijn en dat arbeidsvoorwaarden gerespecteerd dienen te worden, teken dan nu deze petitie.

Door te tekenen geef ik Geert van Schaik toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Om er zeker van te zijn dat u onze e-mails ontvangt, voeg dan info@petities.com to aan uw adresboek of lijst met veilige afzenders.

We zullen deze petitie adverteren aan 3000 mensen.