Teken en deel voor een beter school systeem. Want onze kinderen verdienen het beste.

Ik hou van elk mens, en vind dat iedereen het verdiend om zijn of haar dromen waar te maken en een job te mogen doen waar ze van houden. Maar al te veel mensen hebben stres, deppressie, een burn out, gaan niet graag naar hun werk. Dat begint met een goed schoolsysteem. Opvallend is, dat al heel veel jonge kinderen niet graag naar school gaan. Stres ervaren, labels krijgen en al heel vroeg mentale klachten ervarene. Dit moet stoppen. Kinderen zijn geen bol klei die gevormd moet worden naar hoe anderen willen dat zij zijn.

Kinderen weten van nature al wat ze graag doen, wat hun talent is, hun interesse. School zelf zou er moeten zijn om daar een deel van te zijn. Een deel van het vergroten, versterken van wie ze binnen in al zijn. Maar nu worden ze klaargestoomd om aan de band te werken. Wat wil je later worden is niet de vraag die je aan een kind moet stellen. Wie ben je nu? En daar verder op ingaan. Hun geheugen treinen en testen maakt hun niet slim. Integendeel.  Een beloning of punten systeem werkt niet. Als leerlingen voor hun passie gaan moeten zij niet beloond worden om graag te leren. Lezen, rekenen, de klok leren en alle andere basis kennis die ze inderdaad ook moeten leren kan op elk hun eigen temp. En dat kan gerust tijdens dat ze hun passie aan het leren zijn. Rekenen tijdens koken of buiten spelen kan ook. Lezen over wat hun boeit is veel aangenamer. En niet te vergeten, elk kind ontwikkeld anders.

We stoppen ze in over volle klassen, waarvan de leerkracht het zelfs niet aan kan. Allemaal op leeftijd. Alsof elk mens, elk kind, elk brein het zelfde werkt. We testen hun geheugen maar geven amper echte waarden en normen mee op school. Leren omgaan met gevoelens, Omgaan met verdriet, pijn, of woede, daar is amper aandacht voor. Sociale vaardigheden zijn veel belangrijker dan wiskunde of geschiedenis. Laat kinderen kind zijn. Al spelen leren ze het meeste. We moeten ze klaarstomen voor de maatschappij, maar houden ze gevangen in een klaslokaal, ver weg van de echte wereld. Leren omgaan met geld doe je door te betalen en te sparen, leren klok lezen doe je door dingen te plannen op tijden en uren. Lezen leren ze door opdrachten te lezen die bij hun passie en interesses licht. Rekenen kan door koken en zo voort.

Jolene_Willowtree_(16).jpg

Waarom zijn er dan zo weinig kinderen die het plezier in leren nog vinden? Dit kan niet meer verder zo. De kinderen van nu zijn onze toekomst. Als we iets willen doen aan alle problemen in de maatschappij, dan begint dat met goed onderwijs. Ben jij het hier ook mee eens en streven we naar verbetering? Teken deze petitie voor onderwijs waar het kind zichzelf mag zijn, mag leren op eigen tempo, niet in overvolle klassen zit, les krijgt in de natuur. Kan ontspannen wanneer nodig, gezonde voeding krijgt en meditatie aangeboden krijgt. Het kind moet zich niet aanpassen aan de school, maar de school aan het kind.

Door te ondertekenen, machtig ik Jolene Willowtree om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.