Verbeter verkeersveiligheid Fred Roeskestraat

De vernieuwde Fred Roeskestraat is onoverzichtelijk en er ontstaan regelmatig gevaarlijke situaties. Het fietspad vanaf de kruising met de Amstelveenseweg houdt plotseling op, waardoor fietsers dwars over de rijweg oversteken. Dit is onoverzichtelijk en gevaarlijk voor zowel automobilisten als fietsers. Wij vragen de gemeente om een duidelijk oversteekpunt te maken zodat voor iedereen duidelijk is waar fietsers kunnen oversteken. Tevens moet de drukte op het kruispunt, waar groepen fietsen elkaar blokkeren, nader worden bekeken.

Dangerous situations regularly arise on the renovated Fred Roeskestraat. The bike path from the intersection with the Amstelveenseweg stops suddenly, causing cyclists to cross the road. This is unclear and dangerous for both drivers and cyclists. We ask the municipality to make a designated crossing point so that it is clear to everyone where cyclists can cross. At the same time, the crowds at the crossroads, where groups of bicycles block each other, have to be further examined.

Scholen en bedrijven Fred Roeskestraat    Neem contact op met de schrijver van de petitie