veilig verkeer Van Heutzsingel/Paul Krugerschool

Door de werkzaamheden en de herinrichting van  de Van Heutszsingel, zijn volgens de GEMEENTE HET ZEBRAPAD EN DE VERKEERLICHTEN OVERBODIG en zullen NIET meer terug geplaatst worden. (de singel is een 30km zone geworden) Onze kinderen kunnen daardoor de van Heutzsingel niet meer veilig oversteken.

Het verkeer op de van Heutszsingel voor de Paul Kruger School is al jarenlang een grote zorg voor de school en de omgeving. Doordat automobilisten geen voorrang verleende aan de voetgangers op het zebrapad bij de school,  zijn er na lang onderhandelen verkeerslichten geplaatst bij het zebrapad.  Daardoor was het veilig om de weg over te steken.

De verandering van 50 km naar 30 km zone maakt geen verschil in gedrag van automobilisten. Als automobilisten geen voorrang verlenen met een 50 km zone zal dit zeker niet veranderen met een 30 km zone. Daarom vragen wij u om de petitie te tekenen zodat wij de gemeente COEVORDEN kunnen laten zien dat wij een veilige verkeerssituatie belangrijk vinden. De gemeente Coevorden promoot veilig verkeer rondom de scholen en werkt mee aan het realiseren van verkeersveiligheidslabels voor scholen en dus ook voor onze school, maar geeft geen prioriteit aan de verkeersveiligheid rondom onze school.