Veilig oversteken op rotonde.

Het Roosje piersonplein is een onoverzichtelijke rotonde zonder einige oversteekplaats voor voetgangers en iedereen rijdt hier kris kras door elkaar. Ook komt het verkeer vanuit de Duinweg erg hard aan rijden en rijden vaak in 1 keer door. Waarschijnlijk omdat deze weg afloopt naar beneden. Hier wil ik graag verandering in brengen. Er moeten minimaal 2 zebrapaden komen en 1 stopbord. Ik heb bij de gemeente al een verzoek ingediend om deze rotonde eens onder de loep te nemen. Echter geven zij aan dat er voor dit jaar geen budget is om hiermee aan de slag te gaan. Wel erkennen zij dat er iets moet veranderen. Onlangs is de drukte toegenomen door het tijdelijk afsluiten van de JuriaanKokstraat en zijn er op dringend verzoek borden geplaats met de tekst "druk kruispunt". Maar naar mijn mening heeft dit geen effect. Er moet veel gebeuren maar wellicht kan onderstaand al wat rust brengen en is makkelijk te realiseren.

Graag wil ik uw handtekening vragen voor een zebrapad op de Haringkade  en een zebrapad op de Nieuwe Duinweg (op de brug) en een stopbord op de Duinweg (net voorbij de bushalte). thumbnail_Screenshot_20210521-100748_Earth1.jpg

Door te ondertekenen, machtig ik Willem Martijn Spruit om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.