Vangnet voor ZZP-ers in de zorg die besmet raken door Corona

Er zijn steeds meer ZZP-ers in de zorg. Zij staan nu, samen met hun collega's in vaste dienst, in de frontlinie van de Corona-crisis. Ze hebben een hoge kans op besmetting met COVID-19. Net als hun gezinnen.

Maar ZZP-ers in de zorg lopen DUBBEL risico. Velen van hen kunnen geen dure arbeidsongeschiktheidsverzekering betalen. Of de AOV keert pas na 4, 6 of 8 weken uit. Kan de overheid een vangnet organiseren voor deze zorg-ZZP-ers in deze heftige periode? Dat ALS ze ziek worden, zij en hun gezin toch geld ontvangen en zich kunnen concentreren op beter worden?

Kan de Minister van VWS hier een noodfonds voor aanleggen, zodat de betreffende zelfstandige ZZP-ers zich ergens kunnen melden? En/of kunnen de AOV-verzekeraars in dit geval een hart over de hand strijken en tijdens Corona uibetalen?3840x2160a.jpg

Door te ondertekenen, machtig ik Chantal Verweij om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.