Ursemmerhof

STEUN ONS IN DE STRIJD TEGEN HET NIEUW TE ONTWIKKELEN PLAN “BEACH RESORTS NOORDERDUYN”

Sinds de huidige huurders eind september 2022 een opzeggingsbrief hebben ontvangen, strijd Vereniging DURF (De Ursemmerplas Recreanten Familie) tegen de herstructureringsplannen van de eigenaar. Op vrijdag 14 april jl. werden in een gezamenlijk persbericht door Ursemmerhof BV en Gemeente Koggenland de website voor het nieuw te ontwikkelen plan “Beach resorts Noorderduyn” gelanceerd.

Omdat het gepresenteerd plan volgens wethouder Rosalien van Dolder lijkt te passen binnen het bestaande bestemmingsplan hoeft dit niet aan de Gemeenteraad te worden voorgelegd.

Beach Resorts Noorder Duyn Hoogwaardig vakantieresort met vele voorzieningen, grote witte zandstranden met een eigen Beach Club, speeltoestellen en kindvriendelijk zwemwater. Volop mogelijkheden tot vele watersport mogelijkheden direct op het eigen water.

Té mooi om waar te zijn? De Vereniging DURF denkt van wel.

Met zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen wij dat Ursemmerhof BV een “soort van” piramide-achtige financiële constructie BV is. Er liggen meerdere beslagen en ongeveer al het onroerend goed is beleend of verpand. Wij zien dan ook het gepresenteerde plan eerder als een wankel kaartenhuis. Daarom willen wij de Gemeente Koggenland dwingen om een onderzoek te doen naar de (financiële) haalbaarheid van deze plannen.   Steunt u ons in onze strijd?

Door te ondertekenen, machtig ik bewoner Ursemmerhof om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.