UITZETTING GELIEFDE LEERLING

Pravinath van 17 dreigt uitgezet te worden naar Sri Lanka. Als 12 jarig jongetje is Pravinath naar Nederland gesmokkeld met valse reisdocumenten. Uiteraard wist Pravinath zelf niet eens dat zijn paspoort vals was. Vanwege de valse papieren wil de IND hem nu een verblijfsvergunning weigeren.

De IND heeft dit gegeven gedeeld met de Sri Lankaanse overheid, zodat Pravinath een mogelijke gevangenisstraf in Sri Lanka boven zijn hoofd hangt, want uitreizen met een vals paspoort is strafbaar.

Pravinath heeft familie in Nederland en woont gelukkig bij zijn zus. In Sri Lanka zal Pravinath volledig op zichzelf aangewezen zijn. Bij ons op school, MaxX te Neede, heeft Pravinath zichzelf geweldig ontwikkeld. In Nederland wacht hem een prachtige toekomst, zijn stageadres Het Vierspan uit Borculo, heeft hem al een werkplek in het vooruitzicht gesteld.

Vind u ook dat er alles aan gedaan moet worden om Pravinath thuis in Nederland een toekomst te gunnen, teken dan met ons deze petitie. Als we voldoende handtekeningen hebben verzameld, willen we deze aanbieden aan de staatssecretaris.FB_IMG_1511774109941.jpgHier is Pravinath het stralende middelpunt van de medewerker van het Vierspan. Zondagavond 26 november was hij te zien bij Hart van Nederland.

Door te ondertekenen geef ik Arjen Schimmel, MaxX toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.