terugkeer juf Sofie naar GBS De Boot

Geachte Mevrouw de Burgemeester,

Geachte college van Schepenen,

Als betrokken ouders van GBS De Boot, wensen wij onze bezorgdheid te uiten betreffende de functie en toekomst van juf Sofie van het 3de leerjaar.

Reeds velen van ons hadden één of meerdere kinderen bij Juf Sofie in de klas zitten.  Steeds waren wij hierover heel erg tevreden. Onze kinderen voelden zich geliefd en veilig bij haar, en mochten er heel wat bij leren. Als ouders zijn wij ervan overtuigd dat zij er alvast in slaagt het beste uit onze kinderen te halen.

Sommige van hen zaten dit schooljaar bij juf Sofie in de klas. Tot in februari 2023, zonder enig woord van uitleg, juf Sofie na de krokusvakantie niet meer terug naar de klas kwam. Onze kinderen waren niet alleen hun juf plots kwijt, maar tegelijk ook hun veilige haven, hun bron van kennis, inspiratie, pret en stabiliteit… het viel allemaal plots weg. Door het niet weten waaraan of waaraf beginnen wij te speculeren over alle mogelijke redenen.  Nog steeds weten wij, ouders en kinderen, van niéts. Waarom? Vanwaar? Hoezo? Wat? Het onbeantwoord blijven van deze vragen voedt veronderstellingen en aannames en creëert een stilaan ondraaglijke pijn voor meerdere onder ons.

Wij zouden heel graag van U willen weten wat de toekomst voor onze kinderen, en die van juf Sofie, brengen zal. Gaan de huidige leerlingen van het 3de leerjaar juf Sofie nog zien dit schooljaar? Gaan zij dit schooljaar nog in schoonheid kunnen afsluiten samen met hun juf? Of moeten wij deze kinderen beginnen voorbereiden op het scenario dat zij geen afscheid meer kunnen nemen van hun juf? Wat zeggen we aan onze kinderen van het 2de leerjaar die gepland stonden voor de klas van juf Sofie, wanneer zij vragen of ze komend schooljaar naar juf Sofie in het 3de leerjaar zouden gaan?

Wij danken U alvast voor uw begrip en hopen op snelle duidelijkheid en transparantie.

Ouders van (vroegere) leerlingen van juf Sofie    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Ouders van (vroegere) leerlingen van juf Sofie om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.