Tegel voor de ijscoman

Almere werd op 13 februari 2023 plotseling opgeschrikt door het nieuws dat de enige echte ijscoman van Almere, Carlo Guida, op de veelste jonge leeftijd van 61 jaar was overleden.

Nadat dit nieuws naar buiten kwam hebben we enorm veel lieve berichten mogen ontvangen. Zelfs Almere deze week heeft een stukje in de krant geschreven voor deze bijzondere ijscoman. Tot op de dag van vandaag weten we zeker dat we nog niet alles hebben gelezen. Carlo, de ijscoman, was zeer geliefd in Almere. Hij was de eerste ijscoman die met bloed, zweet en tranen zijn bedrijf, zoals we het vandaag de dag kennen, JonicoIJs Carlo & Martino heeft opgestart.

Hij was voor velen niet alleen een ijscoman. Hij was een open en vriendelijke man die niet meer was weg te denken uit de straten van Almere. Opa's en oma's hebben ijs bij hem gekocht, maar ook de kinderen daarvan en soms nog een generatie daarna. Het was pas echt een feestje als je langs de ijscoman was geweest.

Het idee kwam bij een groep mensen naar boven om een gedenktegel te plaatsen voor deze bijzondere man in de Walk of Fame Almere. De Walk of Fame Almere - een route van 48 tegels in het centrum van almere - vertelt het verhaal van Almere Elke tegel belicht per jaar een betekenisvolle gebeurtenis, ontwikkeling of een belangrijk persoon.

Wij vragen daarom deze petitie te ondertekenen om te laten zien dat Carlo Guida, dè ijscoman van Almere, deze laatste plek 100% heeft verdiend. Laat uw stem horen!

Door te ondertekenen, machtig ik Familie Guida om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.