Studenten met een onderneming hebben WEL recht op de TOZO (Tijdelijke Overbruggingsregeling Zelfstandig Ondernemers)

De overheid heeft besloten dat studenten onder de 27 jaar met een onderneming geen recht hebben op de tijdelijke overbruggingsregeling voor zelfstandig ondernemers (TOZO).

Zo stellen zij dat ze eerst beroep moeten doen bij DUO op het verhogen van hun LENING!

Dit is echter niet redelijk. Wij als (startende) ondernemers zijn ook getroffen door de coronacrisis waardoor ons werk voor velen helemaal is stil komen te liggen en daardoor geen inkomen hebben. Veel van ons betalen (grotendeels) de studie door het inkomen dat wij verkrijgen uit ons bedrijf en lenen daardoor ook niet bij DUO. Daarnaast zijn er nog enkele kosten voor ons bedrijf die gewoon doorlopen tijdens deze coronacrisis. Denk hierbij bijvoorbeeld aan verzekeringen, softwareprogramma's, etc.

Het kan dus niet zo zijn dat wij moeten gaan LENEN bij DUO om rond te kunnen komen, bedrijfskosten moeten betalen,  én daarnaast onze studie nog moeten betalen.

Wij hebben daarom ook gewoon recht deze TOZO uitkering van 3 maanden die wij niet terug hoeven te betalen.

Door te ondertekenen, machtig ik Laura om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.