Strandhuisjes moeten weer open

De strandhuisjes mogen in verband met de coronamaatregelen niet gebruikt worden.

Waar voorheen "vaste standplaatsen" waren uitgeloten van dit besluit is dit nu sinds afgelopen maandag niet meer het geval. Westland Strandhuis is van mening dat de maatregel zijn doel, te weten minder druk op regionale zorg, ruimschoots voorbij schiet. Meer dan 75% van de eigenaren woont in een straal van 25 km.

Westland Strandhuis wil dat strandhuiseigenaren met hun eigen gezin gebruik kunnen maken van hun huisje. Vanzelfsprekend onder voorwaarde dat men landelijke richtlijnen van het RIVM in acht neemt.

Door deze petitie te tekenen geeft u aan dat u het hier mee eens bent en dat de strandhuisjes weer open zouden moeten.

De tekst uit de noodverordening waarop het besluit is gebaseerd is als volgt; "Aangezien het kunnen garanderen van de zorgcontinuiteit binnen het grondgebied van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond als gevolg van de ruime aanwezigheid-, als ook aanbod van recreatief/toeristisch nachtverblijf, in relatie tot de primair op de permante en vaste inwoners binnen de regío afgestemde beperkte beschikbaarheid van zorgfaciliteiten, als gevolg van de uitbraak van het coronavirus, ernstig in gevaar dreigt te komen, besluit de voorzitter van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond zowel het aanbieden als gebruik maken van recreatief nachtverblijf op recreatieparken en campings en dergelijke te verbieden."

Door te ondertekenen geef ik Westland Strandhuis toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.