Stop opheffing penitentiaire programma's

Meer PP’s betekent bezuinigen met visie!

Staatsscretaris Teeven wil fors bezuinigen op het gevangeniswezen en alle penitentiaire programma's (pp's) afschaffen. Hij vindt de aangekondigde staking bij DJI voorbarig. Hij gaf in het radio 1 interview op 9 april aan open te staan voor alternatieven.

Mijnheer Teeven, graag vragen wij aandacht voor uw eigen PTC’s: Al jaren zijn de penitentiaire programma’s uw ondergeschoven kindje binnen het gevangeniswezen. De PTC’s zijn door andere belangen (zoals dreigende leegstand in gevangenissen) klein gehouden. Maar weet u dat wij, met onze realistische en praktische aanpak, alle partijen (links én rechts) in Den Haag bedienen?!?

Met een bandje op de bank geen toekomstperspectief en geen verandering. Wij bieden onze gedetineerden de kans om op een goede manier de maatschappij in te gaan. Maar…. daar moeten ze zelf wat voor doen! Het PTC biedt ondersteuning voor degenen die wel willen, maar niet kunnen. Fraude pakken we keihard aan! Dan zit een gedetineerde zo weer achter de tralies. Voor hem of haar geen voorwaardelijke invrijheidstelling!

Mijnheer Teeven, heb toch vertrouwen in uw eigen organisatie – al meer dan 10 jaar doen we op de PTC’s ons stinkende best. Bij welke andere organisatie komen ex-gedetineerden vertellen dat het goed met ze gaat? Wees toch trots op ons!

Steun ons en teken!

Met vriendelijke groet,