STOP HET LEGALISEREN VAN POLITIEGEWELD

Op 29 oktober is er een wetsvoorstel gedaan om het Wetboek van Strafrecht uit te breiden met een nieuwe wet, waarbij opsporingsambtenaren (politie agenten) na het gebruik van geweld tijdens de uitoefening van de functie niet meer automatisch verdacht van een strafbaar feit. Dit voorgaande staat in de samenvatting van het wetsvoorstel. (Zie mededelingen)

Dit gaat compleet tegen onze machtenscheiding in, die onze mensenrechten horen te waarborgen. Dit is ZEER zorgelijk.

De enige partij die tegen dit voorstel was, is de partij DENK. Op 9 juni 2020 komt er een voorlopig verslag over deze wet. Er is een grote kans dat deze wet wordt aangenomen. Laten we opstaan tegen het legaliseren en versoepelen van politiegeweld en SIGN! Tegen een wetsvoorstel valt nog geen bezwaar of iets dergelijks te maken, maar onder de aandacht brengen dat wij opstaan, heeft wellicht invloed op het verslag. Deel zoveel mogelijk, zodat we een miljoen handtekeningen hebben voor 9 juni.

Door te ondertekenen geef ik Arantxa toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.