Stop de broodfok in België en Nederland

Sinds corona wil iedereen een pup. Gevolg hiervan is, dat de broodfokkers in België en Nederland gouden dagen beleven met prijzen waar je bij een goede fokker twee hondjes voor hebt. Mensen kopen massaal bij broodfokkers en klagen als het hondje ziek blijkt te zijn. Aan de broodfok moet echt een einde komen. Meer dan 50 verschillende rassen is niet ongebruikelijk. De ouderdieren worden nergens op getest en werpen nest na nest in het buitenland om daarna voor veel geld en veel te jong naar het buitenland geëxporteerd te worden, meestal ook nog zonder de verplichte entingen.

Wij zijn van mening dat de wet moet worden veranderd en er ook strenger gecontroleerd moet worden, met hoge boetes voor overtreders:

- niet meer dan twee verschillende rassen;

- verkoop van dieren in winkels verbieden;

- pups in schuren houden verbieden, enkel in huiselijke kring;

- pups uit het buitenland verbieden;

- alle verplichten testen, die goede fokkers doen, invoeren voor alle fokkers;

- alle verplichte entingen, chip en paspoort, waarop ook gecontroleerd (door een dierenarts, die niet de eigen dierenarts is) moet worden, met boetes indien die niet gebeurt;

Alleen door deze regels te hanteren én te controleren (én beboeten) wordt een halt toegeroepen aan de broodfok!

Ingrid Kuypers, Stichting Hart voor Zorgenhondjes    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen geef ik Ingrid Kuypers, Stichting Hart voor Zorgenhondjes toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.