Stop coercive control; geestelijke en manipulatieve mishandeling in Nederland

Het aantal meldingen van huiselijk geweld rijst de pan uit. Niet alleen de lichamelijk impact hiervan op de slachtoffers is groot (als zij het kunnen navertellen) maar ook herstel na geestelijke mishandeling, manipulaties en terreur, en met name het gebrek aan adequate hulp, zorgt voor een verdere victimisatie van slachtoffers. In Engeland is coercive control strafbaar maar ook ons NL recht kent een strafbrond voor geestelijke mishandeling echter is er nog nooit een veroordeling geweest. Opvallend nu steeds meer slachtoffers van (oa narcistisch misbruik) naar buiten komen. Dit is slechts het topje van de ijsberg. Wij willen een gerichtere aanpak van huiselijk geweld en met name coercive control. Op dit moment zijn de protocollen een aanfluiting en ook na de vreselijke zaak van Humeyra lijkt er niet veel veranderd. Pappen en nathouden van daders moet stoppen! Vrouwen molesters lijken in sommige steden een vrijbrief te hebben. Dit moet stoppen! Het protocol huiselijk geweld moet herzien en drastisch aangepakt worden!

Door te ondertekenen geef ik Vanessa Habermehl toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.