Steun de zorgmedewerkers

Ben je een oud-zorgmedewerker of niet werkzaam in de zorg en wil je ons gewoon steunen teken dan deze petitie.

Onze oproep aan jou is: Help nu mee om de aandacht van de politiek op de zorg gericht krijgen. De input van ons als zorgmedewerkers moet daarin leidend zijn! De urgentie is groot, daarom willen wij zo snel en zo veel mogelijk steunbetuigingen verzamelen. Geef je steun nu, door je naam en e-mailadres hier achter te laten. Deel deze oproep alsjeblieft zo snel mogelijk met zo veel mogelijk mensen.

Het is de hoogste tijd voor actie vanuit de zorg - en daarvoor hebben we jou nodig! Vorig jaar is er is voor ons geklapt, maar nog steeds wordt er vanuit de politiek niet naar ons geluisterd! Ben jij dat ook meer dan zat? Wij klappen nu terug! Ons zorgstelsel staat al zo lang onder hoge druk dat we kunnen spreken van uitholling. Er is een ernstig tekort aan mensen en materialen en we zien meer collega’s vertrekken dan komen. Ondertussen wordt er door de overheid gigantisch geïnvesteerd in allerlei corona-maatregelen waar wij in de zorg niks aan hebben; onze problemen blijven hetzelfde. Kortom: de focus van de politiek ligt verkeerd, zo kunnen wij geen volgende griepgolf opvangen!

De focus zou juist moeten liggen bij het opleiden, behouden en koesteren van zorgpersoneel - als de volksgezondheid voorop staat, dient de overheid dáár in te investeren! Waar we behoefte aan hebben is: - betere beloning die zowel recht doet aan de verantwoordelijkheid die zorgmedewerkers dragen als aan de zwaarte van het werk - minder administratieve handelingen zodat we meer aan het bed van de patiënt kunnen te staan: dat is het hart van ons beroep en daar ligt onze bezieling - meer autonomie binnen het werk, passend bij waar wij als medisch professionals voor zijn opgeleid.

Je kunt ook je ideeën doorgeven op onze website www.verzorgdezorg.nl over hoe we de zorg moeten hervormen om samen de toekomst stabiel en sterk in te kunnen gaan. Op deze site kun je via de teller de hoeveelheid steunbetuigingen terugzien. Daarnaast houden wij je op de hoogte door middel van een nieuwsbrief die je op je mailadres zult ontvangen. Dank voor je steun! We gaan ons hard maken voor politieke zorg voor de zorg!

Deel de petitie zoveel mogelijk zodat ze niet meer om ons heen kunnen!

Ben je een oud zorgmedewerker of wil je ons gewoon steunen teken dan deze petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Aernout Lahaije om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw telefoonnummer niet openbaar online weergeven.