Stelling: zomertijd (UTC+2), wintertijd (UTC+1) of UTC?

Wat kiest U? Permanente zomertijd (in de winter komt de zon op rond 09:47 en gaat ze onder rond 17:40, in de zomer komt de zon op rond 05:32 en gaat de zon onder rond 22:04), permanente wintertijd (in de winter komt de zon op rond 08:47 en gaat ze onder rond 16:40, in de zomer komt de zon op rond 04:32 en gaat de zon onder rond 21:04) of Permanent UTC (de natuurlijke zonnetijd waar de zon rond 12 uur op z'n hoogste staat). (in de winter komt de zon op rond 07:47 en gaat ze onder rond 15:40, in de zomer komt de zon op rond 03:32 en gaat de zon onder rond 20:04). Ik vind dat de huidige zomertijd té veel van het goede is, omdat we tijdens de  zomertijd  al 2 uur voorlopen op de zonnetijd, in de winter lopen we 1 uur voor op de zonnetijd. West-Europa zit in de verkeerde tijdzone (de tijdzone van Duitsland. Eigenlijk zou heel West-Europa de tijdzone van Groot-Brittannië en Portugal moeten aanhouden.

Door de Coronacrisis schoof de politiek het voorstel aan de kant, maar nu zouden ze er weer moeten mee aan de slag gaan. Want ik wacht al 4 jaar op de afschaffing!

Ik kies persoonlijk Permanente wintertijd (UTC+1). Dit is de tijdzonekaart van de website timeanddate in de winter in Europa. U kunt alles opzoeken over zomertijdwijzigingen, tijdzones en zonsopgang en zonsondergang op de website: www.timeanddate.comTijdzonekaart_Noordelijke_winter_en_Zuidelijke_zomer_2022._.JPG

Door te ondertekenen, machtig ik Jev Dewitte om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.