So low Hamsterkooi ban

Hallo allemaal,

Na het verontrustende bericht met foto op de pagina Hamsters en andere knaagdieren België en Nederland wil ik hierbij graag jullie aandacht vragen voor deze petitie. In dit bericht werd er een hamsterkooi/speelkooi getoond (€14,95) die niet voldoet aan de minimale maten van een verblijf/kooi van SoLow. Ook als speelkooi is deze ongeschikt, omdat hamsters geen diepte zien en de afgebeelde/bijgevoegde glijbaan erg stressvol kan zijn voor de diertjes.

FB_IMG_1628179160142.jpg

Ondanks dat de (nieuwe) eigenaren verantwoordelijk zijn voor het informeren over een geschikte maat hamsterkooi wordt er door de verkoop van deze kleine kooitjes een verkeerde verwachting geschept. De consument kan eenmaal denken dat deze kooi voldoet en bijdraagt aan het welzijn van de hamster. Dit is natuurlijk zeer onjuist. Met deze kooi wordt het verkeerde voorbeeld gegeven. Niet iedere consument is in staat op basis van dit verkeerde voorbeeld de beslissing te maken om de kooi niet aan te schaffen.

Hierbij wil ik jullie handtekening vragen om ervoor te zorgen dat wij deze petitie aan het hoofdkantoor van SoLow kunnen sturen, zodat we in gesprek kunnen komen over het uit het assortiment halen, of het aanpassen van, dit product.

Door te ondertekenen, machtig ik Mary-lou de Mooij om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.