Snelle herbouw van Herberg Het Kanon in Zutphen

Steun dit plan. Teken deze petitie om te laten zien dat je ook graag wilt dat het afgebrande spokenpand weer verandert in een gezellige herberg en waardig aangezicht van Zutphen en de Hoven.

437C7E55-8FE3-4980-8E20-A7E58901E53F.jpeg

De herberg brandde in 2020 volledig af. Marc en Anja (oudbewoners van de Hoven) durven het aan om dit prachtige monumentale pand in historische staat te herbouwen tot op de cm nauwkeurig met oog voor ieder detail: hergebruik van een 18e eeuws gebint, duurzame materialen en vegetatiedak. Het wordt een gastvrije herberg voor cultuur- en natuurliefhebbers, met een gelachkamer waar je bij de haard kunt zitten voor een lekker stuk appeltaart. Daghoreca waar ook de buurt welkom is. Waterdoorlatende parkeerplaatsen worden gerealiseerd op en onder het terrein. Wij, directe omwonenden en buurtbewoners Vrienden van Het Kanon juichen dit plan toe. De herbouw kost veel geld en wordt door Marc en Anja gefinancierd. Wat zijn we blij dat zij dit aan willen gaan. Het plan is om een herberg met vijftien á zestien kamers te realiseren. Minder zou niet rendabel zijn. De tijd dringt. Waarom kunnen ze niet starten? Het is inmiddels 2023 en nu blijkt dat na alle randvoorwaarden, goedkeuringen ophalen, heel veel puinruimen, asbestcontrole en uilentellers, er nog steeds geen bouwvergunning door de Gemeente wordt verleend. Waar wachten we op?
   F725F9E2-AC62-4DE6-B485-DC0AFA9F9DBF.jpeg

Door te ondertekenen, machtig ik Vrienden van Het Kanon om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.