Verander de 'drie jaren regeling' van ZuidWestWonen

Opmerkingen

#201

Ik ben het ermee eens
Het is heel moeilijk om een woning te krijgen in me geliefde Middelburg.
Er is te weinig aanbod ze zouden meer huurwijken moeten bouwen!

Paulien Kosters (Middelburg, 2021-07-23)

#205

Ik graag ooit in Zeeland wil wonen en wel kans wil maken

Willeke Pigmans-Harbers (Utrecht , 2021-07-30)

#207

Ik sta zelf ingeschreven en bij zuidwest wonen, dus loop ook het risico dat ik na 3 jaar weer onderaan sta. Belachelijke regeling en daar moet je dan ook nog voor betalen.

Karin Snoep (Goes, 2021-08-07)

#211

Ik bijna 2 jaar sta ingeschreven en nog steeds geen kans maak op een huis

Gerben van Genderen (Kruiningen, 2021-08-24)

#212

Je bouwt zo niks op. Met de schaarste in de woningmarkt zou het beter zijn om mensen meer de tijd te geven voor meer kans op een woning.

Driss Amzil (Bergen op Zoom, 2021-08-30)

#217

Ik sta nadat ik snel een woning nodig had en in een afgelegen dorp ben beland na een scheiding al bijna twee jaar ingeschreven en er komen zeer weinig woningen vrij. Ik wil een woning in Middelburg of Vlissingen en reageer op alle woningen met drie of meer slaapkamers voor mij en mijn kinderen. Al twee keer heb ik een een woning toegewezen gekregen en deze ging zonder pardon aan mij voorbij omdat ik zogenaamd te veel kinderen zou hebben. (6) Een keer uitgeloot en een keer via inschrijftijd. Dit ging om een woning met drie slaapkamers en een zolder en om vier slaapkamers met zolder en vaste trap. Grotere huizen zijn er niet en via passend toewijzen mocht ik hier op reageren. Dus ook al win ik of bereik ik de inschrijftijd een huis lijkt voor mij onmogelijk. Ondertussen zit ik alleen met zes kinderen zonder rijbewijs in een klein dorp en moeten de kinderen vanwege het geloof in dit dorp in een ander dorp naar school. Ik fiets uren heen en weer en moet voor elke afspraak uren reizen met bus, zelfs boodschappen kun je hier amper doen. Sociaal gezien is het ook zwaar hier voor de kinderen en sportclubs zijn met deze reisafstanden onmogelijk! Nog een jaar inschrijftijd te gaan maar zie weinig vooruitgang. Eens per twee weken komt er eens een huis en sta dan nog op nummer 30. Om straks dan weer opnieuw te beginnen zou erg oneerlijk zijn en zo zit ik met de kinderen over tien jaar nog steeds in deze situatie. Ik hoop echt snel op een huis want er lijkt geen einde aan te komen!

Miriam Derijck (Meliskerke , 2021-09-16)

#218

Ik onderteken omdat ook ik kans wil maken op een passende en betaalbare woning

I Aarens (Nuenen, 2021-09-16)

#220

Ik het absurd vindt dat je na 3 jaar uitgeschreven wordt terwijl je toch wel bijna 3 jaar nodig heeft voordat je hoog aan de lijst komt . Voor een stad komt je bijna helemaal niet aan de beurt als woning zoekende.

Miep Deij (HOOGERHEIDE, 2021-09-16)

#222

Omdat het oneerlijk is

Jan Hofman (Sas van Gent, 2021-10-01)

#225

Ik terug wil terug verhuizen naar zeeland i.v.m scheiding en heb minimum inkomen. Ook kon ik hier werk krijgen. Mijn familie woont hier al 25 jaar maar na heel veel reacties in de afgelopen 8 maanden op passende woningen zit ik nu bijna aan de drie jaar inschrijving. Ik krijg echter nooit een woning aangeboden.

Ron Dam (Spijkenisse, 2021-11-01)

#226

De tijd inderdaad te kort is

Riny Albers (Nijmegen, 2021-11-14)

#228

Ik vind dat dit onterecht is. Na 3 jaar begin je weer onderaan de ladder. Dat is toch niet rechtvaardig?

Huub Lint (Bergen op Zoom, 2021-11-18)

#232

Graag een woning in Zeeland wil omdat onze 2 kinderen daar wonen

Tiny Amersfoord (Alblasserdam, 2021-11-27)

#235

Ik onder tekent dit om dat ik al van af 2008 ieder 3 jaar opnieuw in geschreven staat

Jeanette Lijten-sebregts (Lepelstraat, 2022-01-08)

#241

Ik onderteken om mensen een eerlijke kans op een woning te geven.

Erwin van Roo (Vlissingen, 2022-01-11)

#247

ik nu 2,5 jaar sta ingeschreven en nog geen passende woning heb.

Ellen van der vlies (Vlissingen , 2022-01-28)

#249

Ik onderteken deze petitie, omdat ik 3 kinderen heb die straks een woning gaan zoeken. Ik hoop dat de regeling tegen die tijd is aangepast en hun kansen om een woning te vinden wat groter worden.

Chris Ramstijn (Vlissingen, 2022-01-28)

#250

Ik al voor de tweede keer ingeschreven sta (eerst werd je er na 2 jaar al uitgeknikkerd) mijn derde jaar in ga en als ik reageer op
Een huis ik nummer 94 ben op
De lijst. Hoe kom ik zo ooit aan een huis?

Ellen Oudenaarden (Goes, 2022-01-28)

#251

Mijn schoonmoeder van 73 graag kleiner wil gaan wonen en zo een eengezinswoning vrij komt. Haar inschrijving vervalt zondag 30 januari en dan staat zij weer onderaan en duurt het misschien 3 jaar er zijn aan de beurt is een dus ook 3 jaar voor haar woning vrij komt voor een gezin. Idioot gewoon!

Lian Beuns (Goes, 2022-01-28)

#253

Die 3 jaar toeging een verzopen regeling is.

Mieke Liplijn (Goes, 2022-01-28)

#258

Ik onderteken omdat ik uit eigen ervaring door een vage regeling die uit t niet kwam mijn plaats 1 op een huis kwijt was en t huis aan n ander gegeven is. Lang verhaal maar zeer twijfelachtig. Nu al langer dan 1 jaar huisloos, er komt niks vrij, of er reageren 800 mensen op 1 huis. belachelijk. En dan zou ik nu in enkele maanden mijn plaatsingen ook nog kwijt zijn

jessica van van nieuwenhuijzen (goes, 2022-01-28)

#262

Het kan zo niet verder dat mensen moeten wachten om een ‘thuisgevoel’ te hebben in deze woelige wereld

Carine Dick (Terneuzen, 2022-01-29)

#263

Ik de regels totaal niet vind kloppen. De realiteit en menselijkheid zijn ver te zoeken.

Christianne van 't Westende (Hansweert , 2022-01-29)

#264

Aan het einde van mijn 3-jarige inschrijftermijn op een woning gereageerd en nog steeds was ik ergens op de 50e plek. Nu kan ik weer van opnieuw beginnen en sta ik weer veel lager als ik op een huis reageer

Angela Velkers (Heinkenszand, 2022-01-29)

#265

Omdat dit de meest achterlijke regel is die er maar kan bestaan!

Sara Baldé (Goes, 2022-01-29)

#267

Ik ondertek omdat ik zelf ook heel lang moest wachten tot ik eindelijk een huis had. In deze tegenwoordige tijd is het nog lastiger en woningen schaars zijn. Er moet nu iets gebeuren, te veel schrijnende gevallen, het is niet goed voor mensen in crisis situaties!

Anne .... (Goes , 2022-01-31)

#274

Ik het de grootste onzin vind net zoals de zoveel jaar wachtlijst voor je überhaupt een huis kan krijgen.

Sarah Litster (Vlissingen, 2022-02-10)

#277

Omdat ik nu bijna 2 jaar ingeschreven sta, het is nu in deze tijden niet realistisch om te denken dat mensen binnen 3 jaar een huis krijgen toegewezen.

Rachel Kok (Bergen op Zoom, 2022-02-18)

#278

Ik in dezelfde situatie zit

Denice Vangheluwe (Middelburg , 2022-07-28)

#280

In jan 2018 ben ik al uit hun systeem gezet wegens maximale inschrijftijd sinds 26 oktober 2015 ! Betaalde 22,50 en 17,50 is 40 euro voor 2 jaar. Daarna zonder enige bemiddeling om een woning te krijgen ondanks hun disclaimer . Het was een overgangsregeling van wonen op walcheren. Mijn inschrijving daar was van 2001 . Kreeg Geen antwoord op mijn vragen. Geen inzage in mijn digitale dossier . Gewoon opnieuw inschrijven en weer gaan betalen . Wat een cowboys.

Ann Nieuwenhuize (Kampen, 2022-08-20)

#281

Omdat de mensen zonder urgentie kansloos zijn om aan een woning te komen. Schandalige regeling.

Pim Van Kekem (Rilland, 2022-08-29)

#283

Ik het volledig mee eens ben.

Mec Wevers (Bergen op zoom, 2022-08-31)

#288

Ik ben uit elkaar gegaan en woon nu noodgedwongen bij mijn ouders met mijn dochter van 2 jaar die er helemaal geen plek voor hebben.
Maar ik kan niet aan een woning komen en particulier kan ik niet betalen.
De spanningen lopen thuis hoog op en ik heb geen idee of ik binnen 2 jaar een woning heb en anders nog langer bij hun moet wonen met mijn dochter.

Joyce Westerdijk (Kruiningen, 2022-09-16)

#289

Onze (mijn vriend en ik) inschrijving eindigt binnenkort ook... Elke dag gekeken en gereageerd, vaak weken lang helemaal niks nieuws. We wonen nu al 3 jaar in een klein 1 slaapkamer appartement... waar de luchtvochtigheid zo hoog is dat er overal zwarte schimmel op de muren groeit. Ook tocht het enorm waardoor we in de winter (zeker nu) ontzettend veel betalen om het nog een beetje warm te houden. Hierover heb ik meerdere keren geklaagd en krijg ik steeds het antwoord dat ik maar een extra raam open moet zetten.
Er wordt zo ontzettend weinig aangeboden terwijl er zoveel mensen staan ingeschreven, het is onmogelijk om binnen 3 jaar een woning te krijgen. Als ze dit zouden ophogen naar 5 jaar, zeker in deze huidige woningcrisis, is dat veel beter haalbaar. Het is allemaal voor veel mensen een beetje uitzichtloos hoe het nu gaat.

Connor Kruithof (4461WS, 2022-09-18)

#290

Ik vind het onrechtvaardig als je weer onderaan de lijst komt te staan.

Theo Roelen (Steenbergen , 2022-09-24)

#291

Ik zo snel mogelijk een huis nodig heb. Ben alleen staande moeder met 2 dochters.

Krystle Severien Den Houting (Halsteren, 2022-09-26)

#300

...deze hadden ze bij zuidwest wonen toch aan moeten zien komen.., ja toch..? Gezien de schaarste , het tekort aan woningen voor die onder de sociale huurgrens ? Dit kan geen totale verassing zijn met het gegeven dat steeds meer mensen in dit land geld wordt afgepakt. Ik ga dit niet politiek maken, dan zijn er te weinig leestekens beschikbaar in dit kleine betoogje. Bijbouwen ? 20 % hoog segment , middensegment 40% en laagste segment ook 40 % Dat is de norm die gesteld moet worden. Maar dat is een utopie , gegeven is dat er teveel mensen in dit land zijn , de instroom van statushouders is hier ook een deel van het dilemma , plus dat steeds meer inwoners alleen wonen , zo'n 2,2 miljoen. vroeger was het huwelijk de hoeksteen , nu is dat al lang niet meer het geval. Bijbouwen van woningen is niet echt een optie, het is gewoon vol , het land . Boeren onder valse voorwendselen uitkopen (stikstof) die truc moet alles gaan redden...? Dit is realiteit. In den Haag wringen ze zich in allerlei bochten, zij weten net zo min als een ieder wat ze hier mee aanmoeten. Dus. Om de 10 jaar inschrijving verlengen wordt nu realiteit. De loterij die huisvesting heet, Goedenavond Dit is Nederland Nu.

peter van herp (zierikzee, 2022-10-18)

#314

Er worden te weinig huizen aangeboden in Middelburg om binnen 3 jaar iets te vinden.

Carla Van Zweden (Middelburg, 2022-12-06)

#316

Ik oderteken omdat dit in mijn inziens geen goede regeling is omdat het wel jaren kan duren voordat je een passende woni g hebt

Geert van der Wal (Vlissingen , 2022-12-10)

#319

Mijn kinderen willen graag ook een huis huren maar volgens de lijst de gemiddeld wacht tijd is 2 jaar en 10 maand én.

Tunde Raduly Fulop (OOST-SOUBURG, 2022-12-21)

#322

Wij hebben 50 jaar op camping in Burg Haamstede gestaan daarom willen graag in Zeeland(Burgh Haamstede)wonen.

Cor Kluijtmans (Rotterdam, 2022-12-29)

#323

Omdat ik per 1 september het huis moet verkopen. En dat ik 15 mei 2023 na 3 jaar(2020) ingeschreven sta, weer opnieuw begin. Dat ik geen urgentie krijg in Oost-Souburg. Waar mijn dochter op school zit. Dat ze zoveel hebt meegemaakt, dat ik haar niet van school haal. Dat er voor de Nederlanders geen huizen beschikbaar zijn. Maar dat de asielzoekers wel binnen 3 maanden een woning hebben. Particulier niet mogelijk om te huren, bedragen zijn belachelijk hoog. En kopen kan je helemaal vergeten als een alleenstaande moeder.

Miriam Olipitz (Lewedorp, 2023-01-01)

#327

Het een belachelijk en onmenselijk beleid is!

Jolie Mirjam (Oost-Souburg , 2023-01-02)

#329

Het belachelijk is dat de inschrijfduur slechts 3jaar is en je vervolgend onderaan teruggeplaatst wordt!

Madeleen Wijkstra (Vlissingen, 2023-01-02)

#332

Je kan toch niet 3 jaar betalen en er niks voor terug krijgen

Ramona De bruijne (Sheerenhoek, 2023-01-02)

#334

Ik ben het er volledig mee eens heb nu een woning via medische urgentie maar teken nu voor anderen

Linda Molendijk (Colijnsplaat , 2023-01-03)

#337

het niet te doen is binnen 3 jaar!

Jasmijn van Noort (Oost-souburg , 2023-01-04)

#342

Deze regeling met krapte op het aanbod zwaar achterhaald is.
En je geen fatsoenlijke inschrijfduur kunt opbouwen van te voren .
Zou dit wel kunnen zou dit voor senioren wel kunnen helpen om zelf keuzes te maken en tzt hun eensgezinswoning te verlaten.

Anita Krijger (Vlissingen , 2023-01-06)

#343

Ik vindt dat je je eenmaal inschrijft en dat net zolang tot je een woning hebt
En niet door iedere drie jaar opnieuw moet beginnen dan is het eind zoek en kost het klauwen vol geld

Chjevvrena Wendels (Vlissingen, 2023-01-06)

#346

Ik onderteken dit omdat het ronduit belachelijk is, ik vind ook dat de urgentie terug moet komen voor gevallen als huiselijk geweld en vechtscheidngen

Patricia De hooge (Middelburg , 2023-01-07)

#349

Zit ook zelf in deze situatie, ben uit noodsituatie wegens scheiding in 2012 naar bergen op zoom verhuist. Omdat in eigen gemeente. na reageren nog geen woning beschikbaar was. Nu al vele jaren aan het proberen om terug teverhuizen naar Hoogerheide. Binding met Hoogerheide, plus mantelzorger voor ouders, die daar wonen. Staat nu al jaren ingeschreven en steeds verlengd, over 34 dagen is deze weer verlopen. En kan ik weer opnieuw beginnen. Tot nu komen er geen woningen daar vrij waarop ik kan reageren. En als er vrij komen, hebben ze de huur zo verhoogd dat je er niet op kan reageren. In februari 2023, kan ik weer van 0 af gaan beginnen. En weer voor de zoveelste keer. €17.50 betalen. Is een cirkeltje waar je maar in rond blijft gaan. Oneerlijk en onmogelijk om op deze wijze aan woning tekomen.

Margaret Oprel (Bergen op zoom, 2023-01-17)

#350

3 jaar te kort is om een geschikte woning te vinden ondanks dar je vaak op een woning reageert. Het is niet eerlijk om dan weer onderaan de lijst te komen

Joke Jonkers (Schiedam, 2023-01-20)

#351

Ik vind dat iedereen een passende woning moet kunnen krijgen

Wieteke Wiegers (Dordrecht, 2023-01-24)

#357

Heb drie jaar ingeschreven gestaan en regelmatig gereageerd, in totaal op meer dan 100 woningen. Zelfs in de laatste week lukte het niet eens om in de top vijf te eindigen. Wil je een passende woning zul je geluk moet hebben dat ze een kluster aan woning online gooien in die week, anders vis je achter net. Beveland Wonen zou zich kapot moeten schamen, jaarlijks strijken ze doodleuk de centjes op samen met mede criminele organisatie Zuidwestwonen. En daarna kan je je weer opnieuw inschrijven.

Voornaam Achternaam (Goes, 2023-02-15)

#358

De woningstichtingen hebben al te veel macht, hele dorpen hebben ze verknalt met hun voorrangsregels en verkopen van woningen. Ouderen waarvan hun kinderen niet in t dorp kunnen blijven wonen. Waarvan hun kleinkinderen niet op t fietsje naar oma kunnen omdat ze niet ook in hetzelfde dorp kunnen blijven. Mantelzorg aan je ouders verlenen, is bijna niet te doen meer. Woningstichtingen mogen wat mij betreft helemaal weg, en weer terug na de gemeentes.

Clazien Van haarlem steenis (Zoelen, 2023-02-19)

#364

Dringend op zoek ben naar een woning

Karin Boomsma (Vlissingen, 2023-03-01)

#367

ik geen woning kan vinden

Sam Hotting (Bergen op zoom, 2023-03-31)

#369

Gelukkig heb ik een woning maar eigenlijk wil ik verhuizen naar een andere buurt waar maar sporadisch woningen vrij komen en ben daarom best bereid om daar langer dan 3 jaar voor te wachten. Ooit geprobeerd om naar de andere buurt te verhuizen en na drie jaar en €52,50 armer weer terug naar 0.

Gert Schuurman (Vlissingen, 2023-04-13)

#375

Ik vind dat je binnen 3 jaar een passende woning moet kunnen vinden.soms niet haalbaar is aangezien het aantal reacties op een woning zoals goes vlissingen en middelburg.het zou prettiger zijn gewoon 1 keer inschrijven en onbeperkt ingeschreven te staan zoals in Overijssel.

Hetty Van helden (Losser, 2023-05-02)

#377

Ik in dezelfde situatie. Ik heb afgelopen 3 jaar ingeschreven gestaan en kwam uiteindelijk in de top 10. Maar gewoon uitgeschreven. En geen hulp gekregen daarna.

Pippi Boegheim (Kloetinge , 2023-05-17)

#379

Je na 3 jaar niet weer onderaan moet komen staan,belachelijk!

D van hattem (Vlissingen, 2023-05-18)

#380

Ik vind het ook een onmogelijke regeling in plaats van dat het mensen helpt maakt het het voor een hoop mensen alleen maar moeilijker

Evert Schouten (Middelburg , 2023-05-23)

#385

Ik het oneerlijk vind dat je na 3 jaar weer helemaal onderaan sta. Ook vindt ik het passend aanbod totaal niet aansluiten op het profiel. Ik zoek een woning in goes en krijg als passend aanbod bijvoorbeeld middelburg, vlissingen en terneuzen. Dit is in mijn ogen totaal niet passend.

Anne Vermeule ('s heer arendskerke, 2023-06-11)

#386

Om dat ik nu 2 en half jaar sta ingeschreven en nog geen woning heb

Robin Hakkert (Goes, 2023-06-11)

#387

Ikzelf ook op zoek ben naar een passende woning met een niet te hoge huurprijs maar dit niet binnen 3 jaar zie gebeuren…

Jomi van Dongen (Dreischor, 2023-06-11)

#390

Je in drie jaar geen geschikt huis vind en dan weer overnieuw onderaan de lijst komt.

M. Berman (Yerseke, 2023-06-21)

#394

Ik vind dat 3 jaar te kort is. Sommigen komen in die 3 jaar niet niet aan een huis.

Lilian Meesen (Oostburg, 2023-06-27)

#395

je kan geen huis binnen 3 jaar krijgen.

Faysal Azahraoui (Terneuzen, 2023-06-28)

#397

Deze regeling onzinnig is

Ans van Veen (Middelburg , 2023-07-12)

#399

De wacht tijd voor ouderen groter is dan 3jaar

Cees Vos (Vlissingen , 2023-07-15)

#400

Ik het ook echt heel naar vind wat er allemaal speelt omtrent wonen!
En zeker omdat je weer helemaal opnieuw moet beginnen als de 3 jaar om zijn

Miriam Van sluys (Vlissingen, 2023-07-28)



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...