Verander de 'drie jaren regeling' van ZuidWestWonen

Opmerkingen

#4

Ik gun mensen die lang op de lijst hebben gestaan een fijn huis en het is oneerlijk als ze na zo'n lange tijd uitgeschreven worden.

Nienke de Haan (Vlissingen, 2021-05-14)

#7

Het ondoenlijk is in deze tijd een betaalbare, passende woning te vinden binnen 3 jaar en de huidige spelregels van ZuidWestwonen

Carla Overgaag (Middelburg , 2021-05-14)

#16

er te weinig betaalbare huurwoningen zijn. Er moet meer gebouwd worden en de prijs moet toegankelijker worden voor iedereen die een huis wil huren!!!!

Lenie Boonman (Middelburg, 2021-05-14)

#31

Ik het helaas zelf eerder heb mee gemaakt.

Vera Voortman - Schiedon (Vlissingen, 2021-05-19)

#38

Ik onderteken, omdat ik het bezopen vind dat je na 3 jaar opnieuw moet beginnen. Er zijn nu vaak 800/900 reacties, en dan kan het bijna niet dat er binnen 3 jaar een geschikt huis voor je is. Er komen maar een paar huizen per maand beschikbaar naar jouw profiel.
En daarbij komt dat de tijden gewoon veranderd zijn en dat er door heel NL langere wachttijden zijn, dus moet je mensen ook de kans geven om ingeschreven te kunnen blijven staan!

Sharon Schreuder (Goes, 2021-05-19)

#39

Omdat ik in 3 jaar geen, voor mij, passende woning heb kunnen vinden en dan weer opnieuw moet inschrijven wat extra kosten met zich meebrengt en je vervolgens weer onder aan de lijst staat. Inschrijven mag geen verdienmodel zijn voor de woningstichting!

Lia Goedbloed (Vlissingen , 2021-05-19)

#42

Dit te gek voor woorden is.

Vera Fabry (Middelburg , 2021-05-19)

#44

Er zijn te weinig sociale huurwoningen in Zeeland. En als er huurwoningen zijn, zijn ze flink aan de de prijs.

Astrid Frederiks (Middelburg, 2021-05-19)

#45

Het soms langere tijd duurt voordat je een huis hebt gevonden.
Je betaald voor je inschrijving en vind het een beetje raar dat als je na drie jaar weer helemaal opnieuw kunt beginnen.

annick roman (Middelburg, 2021-05-19)

#46

Ik sta zelf ingeschreven en dit vind ik echt belachelijk voor woorden...

Wiarda Vrolijk (Terneuzen , 2021-05-19)

#51

Als mijn dochter geen huisje kan krijgen .en als wij als ouders er niet meer zijn dan moet ze in de buurt van haar zus wonen . Heel zorgelijk voor ons.
Belachelijk ...dat als je drie jaar ingeschreven staat .kom je dan weer onder aan de lijst te staan ????
Moet je weer opnieuw beginnen om je in te laten inschrijven .is dat waar ????????

L Vrolijk (Terneuzen , 2021-05-19)

#52

Het is echt een drama om aan een woning te komen!! echt niet te doen.

Patrick Rijn (Kloetinge , 2021-05-19)

#58

Ik onderteken dit, omdat iedere woningzoekende recht heeft om op een rechtvaardige manier, een passende woning te vinden bij zijn situatie en inkomen.

Helena van Belzen (Hulst, 2021-05-19)

#60

Ik na 1,5 jaar nog steeds met mn 2 kinderen bij mn ouders woon en er nog geen zicht is op een woning

Da Zonnevijlle (Wemeldinge , 2021-05-19)

#61

Als je binnen die 3 jaar geen huis kan vinden, moet je weer helemaal opnieuw beginnen.. dan ben je gauw 5 jaar verder voordat je eindelijk kan verhuizen

Melanie Van Dijk (Middelburg, 2021-05-19)

#65

een aangepaste woning en dan na 3 jaar van de wachtlijst belachelijk

maddy verburg (kloetinge, 2021-05-20)

#66

Ik het niet eens ben dat na 3 jaar ingeschreven staan met de kans om geen woning toegewezen wordt klein is. Daarbij op nieuw inschrijven je weer onderaan de lijst staat bij "inschrijfduur"

Evelien Smetsers (Goes, 2021-05-20)

#67

Mijn kinderen tegen hetzelfde probleem aanlopen.

J. Roest (Goes, 2021-05-20)

#69

3 jaar te weinig is

Kelsey Karreman (Goes, 2021-05-20)

#70

Vaccinatie plicht is ontnemen van de vrijheid om zelf beslissingen te nemen of we die willen hebben. Ik respecteer ieders keuze, om die vaccinatie te gaan halen. Moet keuze blijven en geen dwang. Anders is het net, of we in Noord Korea wonen.

Anja Zorge (Goes, 2021-05-20)

#72

Er gaat veel bij zuid West wonen niet goed en maar 3 jaar ingeschreven staan is belachelijk. Ja je maakt kans op een huis die niet aan wat je nodig heb voldoet.

Marcelle Troost (Goes, 2021-05-20)

#73

Ik onderteken omdat deze huizen tegen de grond gaan en dan nog steeds geheel overnieuw moet gaan inschrijven Echt belachelijk!!!!!

Anja Meere (Goes, 2021-05-20)

#74

Ik familie er heb wonen die er ook mee te maken kunnen hebben

Hermien Pietersma (Lelystad, 2021-05-20)

#75

Belachelijk dat je jaren op de lijst staat en dit ineens naar drie jaar gaat.

M. Slingenberg (Kloetinge, 2021-05-20)

#77

Ik al een lange tijd opzoek ben naar een woning en ik vind dat het niet eerlijk gaat nadat we vorige keer een woning hadden en toen opeens doorgeschoven naar een ander

Esmee Weegenaar (Goes, 2021-05-20)

#78

De kans om binnen drie jaar een woning te vinden eigenlijk niet te doen is

Wendy De wilde (Goes, 2021-05-20)

#79

Geen kans krijgen daarom teken ik wil graag terug verhuizen naar Vlissingen maar als ik reageer dan krijg ik steeds een rode balk word er moe van.....

Wilma Letterman (Heinkenszand , 2021-05-20)

#81

Dit is geen eerlijk beleid

Jill van Grieken (Goes, 2021-05-20)

#84

Ik zelf ervaar dat ik geen passende woning heb kunnen vinden in de afgelopen twee jaar. Ik heb nog maar een jaar en het aanbod is hartstikke slecht.

Emina Okanovic (Goes, 2021-05-20)

#88

Omdat ik het huidige systeem idd niet werkzaam vind.

Els van der Lijn (Goed, 2021-05-20)

#97

Ik heel graag terug zou gaan wonen in zeeland waar ik vandaan kom maar door deze regeling is het onmogelijk!

Sabine de Dreu (Den haag , 2021-05-20)

#98

Omdat het vinden van een passende woning tegenwoordig niet meer lukt in 3 jaar tijd, zeker niet in Zeeuwse steden!!!!!

Wendy Rijn (goes, 2021-05-20)

#100

Ik onderteken omdat zo lang iemand geen passende woning heeft gevonden niet uitgeschreven mag worden. Met als gevolg de opgebouwde punten kwijt te raken en weer volledig onderaan te moeten beginnen.

Christianne Weijer ('s Heer Arendskerke , 2021-05-21)

#102

deze regeling ook nietvgoed vindt

Jose Hurkmans-van der Kelen (Goes, 2021-05-21)

#104

Ik onderteken omdat het niet haalbaar is om binnen 3 jaar een passende woning te vinden en het dus belachelijk is dat je na 3 jaar weer onderaan de lijst terecht komt

Miranda de Jonge (Goes, 2021-05-21)

#107

het je op deze woningmarkt, en dan met name voor jongeren, zo onmogelijk wordt gemaakt om zelfstandig te gaan wonen en zo veroordeelt worden om bij de ouders te blijven wonen of zo uiteindelijk op straat terecht komen. Vergeet hierin ook niet de kostendelersnorm!

Petra Coret (Vlissingen, 2021-05-21)

#108

De woningnood absoluut niet opgelost wordt zo.
Er worden volop koopwoningen gebouwd, terwijl er voor de sociale huur amper iets overblijft...
En binnen 3 jaar hebb je geen woning.
Hopeloze situatie dit!

Noah Drost (Goes, 2021-05-21)

#110

Mijn bekenden, kennissen, vrienden en familie niet aan een fatsoenlijke huurwoning door dit systeem kunnen komen

Arina Van der Perk ('S-Heer-Arendskerke , 2021-05-21)

#112

Deze regel moet stoppen. Omdat mensen weinig kans hebben op deze manier een woning te vinden door schaarste.

Riekje De Pree (Goes, 2021-05-21)

#115

Ik onderteken dit omdat ik rondom zie dat een huurwoning naar je zin vinden en mogen huren, echt langer dan 3 jaar duurt.

Conny van den Ende (Goes, 2021-05-21)

#118

Ik zelf ingeschreven sta en vind dat het enorm lang duurt en richting het einde van mijn 3 jaar kom

GC Mastwijk (Middelburg , 2021-05-21)

#120

Het bijna onmogelijk is om binnen 3 jaar een passend huis te vinden met een minimaal huizen aanbod

Anja de Schipper (Goes, 2021-05-21)

#121

Ik alleen maar verkeerde woningen krijg te zien. Heb een handicap en daar wordt geen rekening mee gehouden, dus binnen drie jaar een woning ga ik niet redden.

Judith Outermans (Goes, 2021-05-21)

#122

Ik zelf ook wacht en niet geholpen word

Jeffrey Koelman (Goes, 2021-05-22)

#130

Het tijd wordt dat ze regels gaan aanpassen. En ook dat je voorrang kan krijgen bij scheiding. Het is te zot voor woorden dat asielzoekers voor gaan.

Helene Combee (Middelburg, 2021-05-28)

#133

3 jaar is te kort

Janny van de Wiel en Witteman (Scharendijke, 2021-06-03)

#141

Kant en klare onzin is🤬. Die hele verdeling klopt voor geen meter. Zien huurwoningen zonder aangeboden te worden naar nieuwe bewoners gaan, terwijl urgentie in regio Zeeland niet meer bestaat. Welgeteld twee woningen aangeboden gekregen, net op het nippertje de tweede woning maar snel geaccepteerd, anders plekje kwijt en onderaan de lijst..

Michael Dieleman (Vlissingen , 2021-06-04)

#148

Ik solidair ben. Huurprijzen ( en koopprijzen) zijn niet meer in verhouding tot de woning. En diegene met een smalle beurs hebben het nakijken.

Engelina van Leeuwen (Kapelle, 2021-06-08)

#149

Ik zie mensen in mijn vriendenkring die last hebben van deze niet werkende maatregel die mensen die al bijna niks hebben het onnodig moeilijk maakt.

Davey Schepens (Terheijden, 2021-06-08)

#154

Ik onderteken dit omdat ik het niet vind kunnen dat je weer onderaan sta na 3 jaar en opnieuw moet inschrijven.

Brittanie Irwin (Goes, 2021-06-08)

#155

Dit is mij 2,5 jaar geleden al een keer overkomen. Na een half jaar inschrijving bij rws overgezet naar zuidwest wonen, en na 2x verlengen uitgeschreven zonder een woning te hebben. Daarna meteen opnieuw ingeschreven, maar na 2,5 jaar nog steeds geen woning. Met nog een klein half jaar te gaan, zie ik de bui alweer hangen.

Inge De Vos (Goes, 2021-06-08)

#161

Ik bang ben dat ik binnen 3 jaar geen andere woning heb.

Gerrie van der lee (Goes, 2021-06-08)

#162

Ik heb precies het zelfde probleem

Michiel Schrijvershof (Vlissingen , 2021-06-08)

#173

Er is ook hier een groot gebrek aan passende sociale huurwoningen, terwijl de vraag ernaar al jaren stijgt.
Sociale huurwoningen verkopen uit winstoogmerk mag dan rendabel zijn voor woningcorporaties, met als (drog)reden dat er dan méér gebouwd kan worden: in de praktijk gebeurt dat niet.

M. Schopenhauer (Middelburg , 2021-06-16)

#174

Ik het een asociale regel vind.

M.C. Mekking (Middelburg, 2021-06-16)

#178

Ik onderteken omdat je heel veel geluk moet hebben om binnen 3 jaar een goede en kleinere woning te vinden.
Ik ben gestopt met zoeken.

Carla VAN ZWEDEN (Middelburg, 2021-06-17)

#180

Ik voorkeur heb voor vb 5 jaar regel ipv 3 jaar.

yvette van den kerckhoff (PUTTE , 2021-06-20)

#183

Ik graag langer ingeschreven wil staan om de droom woning te kunnen krijgen. Het systeem van maximaal 3 jaar is doen zo laat mij per jaar 17.50 betalen om de woning naar wens te kunnen vinden.

Nanc Eonse (Oost Souburg, 2021-06-22)

#187

Ik teken omdat de kans dat je binnen 3 jaar een passende woning vind zeer klein is.
En dan begin je weer van voren af aan en nog minder kans op een woning.

Robert Saat (Hienkenszand, 2021-06-22)

#188

Omdat deze petitie helemaal aansluit over hoe ik denk over het “passend” toewijzen

Helga Despinois (Vlissingen , 2021-06-23)

#190

Ik onderteken omdat ik het belachelijk vind dat wij als gemiddelde Nederlander te lang moeten wachten op een huis en dat we teveel moeten betalen voor een huis dan wat het waard is

Frans Van Der Schoor (Middelburg, 2021-06-27)

#192

Helaas is deze, regel al zeker 7 jaar het geval en slaat totaal nergens op!

Samantha Bolleboom (Poortvliet , 2021-07-04)

#194

Ik onderteken omdat ik het ermee eens ben dat je na 3 Jr. niet wordt uitgeschreven.

C.J.A. Seij (Capelle aan den IJssel, 2021-07-05)

#195

J. Danker

Coby Danker (Beusichem , 2021-07-06)

#197

Ik onderteken dit omdat ik het er mee eens ben.
Veel woningen zijn te duur dus als je niet genoeg verdiend of alleen bent is het erg druk om een woning te krijgen. Vaak meer dan 200 mensen die reageren op 1 woning.

Petra de Smit (Colijnsplaat, 2021-07-08)

#198

Het een schandalige regeling is waar ik niet mee akkoord ga. Sowieso zal ik tegen deze regeling gaan procederen als mijn termijn over 3 maanden afloopt.

Ed Bol (Schouwen-Duiveland, 2021-07-14)



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...