Schiet uit je sloffen voor hoofdpijnlijders!

el.jpg

Ondanks de hoge ziektelast (1 op 7) blijft migraine en clusterhoofdpijn (1 op 1000) miskend en onder behandeld. Nochtans zijn dit neurologische aandoeningen die een grote impact hebben op het dagelijkse leven van de patiënt en de mensen uit de directe omgeving lijden mee.  Jarenlang blijft dit een verborgen probleem dat we generatie op generatie zien terugkomen in ganse families. Dit brengt verdoken ergernis, verdriet en last in vele gezinnen.

De gevolgen van leven met pijn in het hoofd wordt zwaar onderschat!  Ook de werkgevers van een hoofdpijnlijder ervaren de regelmatige korte uitvallen als een last omwille van de financiële gevolgen.

Dit kan anders!

Wij, migraine en clusterhoofdpijn patiënten vragen;

Een terugbetalingsregeling van de sinds kort beschikbare innovatieve en specifieke CGRP geneesmiddelen zoals Aimovig, Ajovy, Emgality!

Deze medicijnenzijn specifiek ontwikkeld voor migraine en clusterhoofdpijn.  Onze levenskwaliteit en die van ons gezin kan erdoor verbeteren, het algemeen welzijn kan bevorderd worden en wij kunnen optimale kansen op de arbeidsmarkt  behouden.

Huidige situatie:

Veel van de huidige gebruikte medicijnen werden niet ontworpen om in te werken op de onderliggende mechanismen van de aandoening. Ze zijn niet altijd doeltreffend en het gebruik ervan gaat gepaard met belangrijke nevenwerkingen.

Er komen specifiek voor migraine ontwikkelde medicijnen op de markt. Betreft de CGRP antilichamen medicatie.  Een terugbetaling voor deze behandeling werd nu afgewezen, ondanks preventieve behandeling met andere preventieve medicijnen.

Nochtans tonen klinische studies  aan dat de nieuwe generatie preventieve CGRP medicijnen het aantal lastendagen per maand aanzienlijk doet dalen en dit met zeer weinig nevenwerkingen.

Omdat aan een eerdere actie om gehoord te worden door Kabinet Volksgezondheid geen gevolg gegeven is willen we middels deze petitie onze stem wat luider laten klinken.

Wij ervaren deze beslissing als een achteruitgang van de vooruitgang!

Steun ons en teken deze petitie!

dank namens de migraine en clusterhoofdpijn patiënten

U kreeg een email. Gelieve deze te openen om uw deelname te bevestigingen!

Door te ondertekenen, machtig ik vzw Hoofd-Stuk om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.