Samen sterk voor kwekerij plantwerk!

Kwekerij plantwerk (plant-werk.nl) is een kleinschalige kwekerij op het Eeneind, gerund door 2 personen. Met veel liefde onderhouden ze een prachtige tuin, die ze gebruiken om te zien hoe de planten het doen op het gebied van onderhoud, zicht, groei, levensduur enzovoorts. De planten op de kwekerij worden zoveel mogelijk biologisch gekweekt.

De kwekerij heeft volgens ons echt toegevoegde waarde voor de wijk. In een tijd waar het landelijk gaat over de energiecrisis, stikstofcrisis, uitputting van land, overproductie en andere moeilijke dossiers in de landbouw, is deze kwekerij volgens ons een oase van rust, biodiversiteit, experimenteren hoe het vriendelijker kan voor mens en milieu.

Als buurtgenoten waren we blij met de buitendag omdat het goed toeven is in zo’n juweeltje van een tuin. Ook is het leuk om te kijken wat andere leuke, kleine en nieuwe ondernemers bieden. We ervaren geen overlast van mogelijke bezoekers van de tuin en zouden het mensen juist gunnen om te kunnen komen kijken. Het Eeneind is een woonwijk, maar wel een woonwijk met een achtergrond van ondernemers en agrarische activiteit.

Heel graag willen we zien dat de gemeente haar inwoners helpt en een bijdrage levert aan vergroening en verbetering van leefomgeving  door duidelijke en consistente communicatie en het behoud van de kwekerij. Beste gemeente, help de wijk, ondernemers en bewoners weer denken in mogelijkheden met behoud van kwekerij Plantwerk!

Hartelijk dank, Betrokken buurtbewoners (en andere sympathisanten)

Door te ondertekenen, machtig ik hart voor plantwerk om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.