Referendum niet afschaffen en moet bindend worden, stemming dmv digid

De regering wil het raadgevend referendum afschaffen. Hier zijn wij het niet mee eens en starten deze petitie om deze bij de regering aan te kunnen bieden, de regering die bij elke partij ook nog het woord 'democratie' in de partijnaam draagt notabene! De regering is een volksvertegenwoordiging, gekozen door het volk. Als het volk zich wil uitspreken over een onderwerp, waarbij geldt dat de meeste stemmen gelden, dan is dit een volksbesluit. Onze gekozen regering dient dit volksbesluit te accepteren en er naar te handelen op de manier zoals de meerderheid dit wil. Dus niet raadgevend, maar bindend, de regering is immers onze spreekbuis! Het stemmen van referenda kan veel eenvoudiger en door middel van digid gerealiseerd worden (dit kan toch ook bij de belastingaangifte), bijvoorbeeld door de inhoudelijke tekst aangaande het referendum, hier 5 multi per choice vragen over, zodat men kan aannemen dat de stemmer zich heeft verdiept in het onderwerp en het begrijpt.

Door te ondertekenen, machtig ik Antoino Vexin om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.