Petitie tegen het afsluiten van wandelwegen in en rond het Luntersche Buurtbosch

De Stichting Het Luntersche Buurtbosch en de Vereniging Vrienden van het Luntersche Buurtbosch tekenen protest aan tegen het afsluiten van meer dan honderd jaar bestaande wandelpaden in en rondom het Luntersche Buurtbosch.

Door het ondertekenen van deze petitie steun ik het protest tegen de twee meest recente afsluitingen van wandelpaden, te weten:

1. De afsluiting van het wandelpad dat de Plaggenweg verbindt met de Hessenweg. Dit pad is geleidelijk aan in 1,5 jaar tijd steeds verder onbegaanbaar gemaakt en sinds eind 2020 met prikkeldraad en een veehek afgesloten. Het pad is enige weken later opgenomen in het erf van perceel Hessenweg 67. Wandelaars kunnen nu niet meer het bos in en uit komen. De toegankelijkheid van het Luntersche Buurtbosch voor nooddiensten is hierdoor geblokkeerd vanaf de Hessenweg. Dit kan ernstige gevolgen hebben, voor het welzijn van bezoekers en voor de brandveiligheid van het bos. Doorgangen voor nooddiensten zijn altijd gewaarborgd bij het opnieuw openstellen van deze verbinding.

2. De afsluiting van het Zevenheuvelenpad, dat al meer dan honderd jaar een geliefd wandelgebied was voor bezoekers van het bos. Dit wandelpad dat gedeeltelijk over het terrein van het congrescentrum 'De Werelt' loopt is eind 2020 afgesloten door een hekwerk als wildrooster, waardoor wandelaars geen toegang meer hebben tot dit aantrekkelijke bosgebied. Daarbij is de eeuwenoude Wildwal ernstig beschadigd geraakt.

Ik ben van mening dat wandelpaden, die al meer dan honderd jaar tot het publieke domein behoren, niet zomaar door nieuwe eigenaren kunnen worden afgesloten.

Ik steun deze petitie van de Stichting en Vereniging van 'Vrienden' en verzoek de gemeentelijke overheid om deze afsluitingen zo snel mogelijk ongedaan te maken.

Vereniging 'Vrienden van Het Luntersche Buurtbosch'. Voorzitter R.O. van Heukelom    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Vereniging 'Vrienden van Het Luntersche Buurtbosch'. Voorzitter R.O. van Heukelom om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.