Pensioenen na twintig jaar eindelijk eens indexeren

Nieuws moet ons doen geloven dat pensioenfondsen door dalende beurskoersen wel haast genoodzaakt zijn óf de premies te verhogen óf te korten op de pensioenen. De beurskoersen zijn sinds juni 2019 tot heden juist meer dan 10% gestegen; ook nu ondanks het coronavirus. Jarenlang zijn de pensioenen niet geindexeerd:niet met de lonen, prijsstijgingen en inflatie meegegaan. Dat betekent voor ouderen met vooral een klein pensioentje dat ze nog nauwelijks weten hoe ze de eindjes aan elkaar moeten knopen. Ze lopen al 20% achter, terwijl alles duurder wordt. Die gepensioneerden kunnen niet meer de straat op zoals boeren met trekkers. Ze kunnen niet staken zoals zorg-en onderwijsmensen. Ja, ze kunnen stoppen met opvangen van hun kleinkinderen met alle gevolgen van dien voor onze economie. Ze lijden vaak in stilte, terwijl ze jarenlang solidair premies hebben betaald voor ook de generaties na hen. Het wordt tijd dat ze een stem krijgen, gehoord worden en het indexeren niet langer door onzinnige regels wordt belemmerd.

Bent u het hierme eens, steun dan deze petitie.

Door te ondertekenen, machtig ik Johan Geuzendam om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.