ON hoort niet in het publieke omroepbestel

Ongehoord Nederland is sinds 1 januari 2022 te zien en te horen op de publieke omroep. Het nieuwsprogramma, later geduid als opinieprogramma, kenmerkt zich door eenzijdige berichtgeving en biedt een podium voor ultrarechtse conservatieve denkbeelden. Journalistieke waarden als feitelijke onderbouwing, hoor- en wederhoor of doodgewoon fatsoen ontbreken in het programma waar bekende complotdenkers, islamofoben, coronasceptici en extreem-rechtse politici hun xenofobe ideeën en complottistische waanbeelden vrij kunnen uiten zonder zich te hoeven verantwoorden.
Het recht op vrije meningsuiting mag hen niet worden ontzegd, maar het publieke omroepbestel hoort geen plaats te zijn voor deze verbale rioolbuis van de Onderbuik van Nederland.

Door te ondertekenen, machtig ik Obbe Strijbis om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.