NOS / RTL stop de eenzijdige berichtgeving over Israël

Zoals wij de afgelopen weken allemaal gezien hebben was de berichtgeving over Israël door de NOS / RTL nogal eenzijdig.

De rellen georganiseerd door Hamas aan de grens met Gaza werden vreedzame demonstraties genoemd.  Het gooien met molotovcocktails het gebruiken van slingshots waarmee stenen dodelijke projectielen worden werd niet genoemd.Het oplaten van de vliegers met brandbommen werd heel kort en heel summier aangekaart Geen beelden van brandende akkers werden uitgezonden. De raket beschietingen vanuit Gaza werden niet genoemd . Zodra Israël zichzelf verdedigd en een tegen offensief inzet is Israël de agressor.

Verder wordt er in de media vermeld dat het de afgelopen tijd rustig was aan de grens. Dat de protesten het gevolg zijn van een wekenlange blokkade aan de grens. Relevante informatie zoals brandstichting in de kassen en de vaste rellen op vrijdag laat men weg. Het feit dat het brein achter de terreur tunnels is gedood wordt niet genoemd en wederom geen woord over de beschietingen vanuit Gaza.

Bent u er ook zo klaar mee met deze eenzijdige berichtgeving waarin goede dingen die in Israël gebeuren niet of nauwelijks worden vermeld ?

Teken en deel deze petitie dan zoveel mogelijk.

Dank u