Nee tegen belasting overwaarde eigen huis

fb_protest_fpto2.jpg

Zeg NEE tegen het plan om belasting te betalen over de overwaarde van uw eigen huis.

Er Ligt een plan bij het ministerie van Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) die zich heeft uitgesproken over de Nederlandse economie, net zoals De Nederlandsche Bank en het Centraal planbureau die allen voorstander zijn. Huiseigenaren moeten vermogensbelasting gaan betalen over de overwaarde van hun woning. Uw eigen woning wordt dan in Box 3 geplaatst waar ook spaargeld en beleggingen onder vallen. De Hypotheekrente wordt al afgeschaald. Met een verschuiving naar box 3 wordt uw huis aangemerkt als vermogen. Over de overwaarde van uw huis betaald u 1,2 %vermogensbelasting.

Dit vinden wij als huiseigenaren, die hun hele leven  fatsoenlijk sparen, netjes belasting betaald hebben en keurig de hypotheek (gedeeltelijk) afgelost hebben niet eerlijk. Dit omdat het vermogen in stenen zit waar je niet bij kunt komen.

Op deze manier worden velen uit hun zelf onderhouden en opgebouwde huis verjaagd, omdat zij dit niet meer kunnen opbrengen. Vaak omdat spaargeld in verbeteringen zit van hun eigen huis en zij zo verplicht worden om hun huis te verkopen.

Straks zullen velen dit niet kunnen betalen en moeten zij een nieuwe hypotheek nemen om deze belasting te bekostigen. Dit wordt  moeilijk omdat zij veelal geen nieuwe hypotheek kunnen krijgen. Je kunt van de overwaarde van je huis niet eten, geen zorg betalen, geen gas- en energienota betalen. Wij vinden dat de overheid eens moet stoppen met steeds de spelregels te wijzigen.

Als deze plannen door het nieuwe kabinet worden doorgevoerd moeten wij huiseigenaren met een normaal / modaal inkomen extra belasting gaan betalen over de overwaarde van de woning.

Wij bezorgde burgers met een eigen huis,

Constateren:

• Dat uw eigen huis een onzeker bezit dreigt te worden, maar misschien nog wel zorgwekkender is dat het heilig recht op privé-eigendom aangetast wordt. De plannen voor het fiscaal belasten van de eigen woning zijn daarom onverstandig en onrechtvaardig.
  • De ongelijkheid tussen huurders en huiseigenaren minder is dan de DNB denkt. De huiseigenaar lijkt per maand minder kwijt te zijn, maar heeft verborgen kosten voor onderhoud en verbetering. Daarnaast loopt hij risico's die de huurder niet heeft.
  • Door de overwaarde van de eigen woning naar box 3 te verplaatsen creëert de overheid grote problemen voor veel huiseigenaren. En spekt hiermee hun eigen kas.
  • Een woning kun je niet direct contant maken." Wie dat wel doet, moet vervolgens ergens anders wonen. Waar dan? In een stacaravan op de camping? Zulke permanente bewoning wordt door dezelfde overheid verboden.
  • De DNB en het centraal planbureau zegt dat huurders die geld opzij zetten er belasting over moeten betalen. Dit geldt nu al voor iedereen ook voor de mensen met een eigenhuis die spaargeld opzij hebben gezet.
  • Als woningbezitter betaal je ook jaarlijks onroerendezaakbelasting (ozb), huurwaardeforfait en/of eigenwoningforfait.
  • De overheid stimuleerde het af betalen van je aflossingsvrije hypotheek daarom werd deze gedeeltelijk verboden. Veel mensen hebben dit braaf gedaan en worden nu gestraft.

en verzoeken aan

De nieuwe regering om van dit voorstel af te zien en te voorkomen dat nog meer mensen in de problemen komen. Vele mensen hebben of zijn met moeite hun hypotheek aan het aflossen zodat ze straks van hun magere pensioen kunnen leven. Voorkom dat mensen zich straks weer in de schulden moeten steken om deze belasting te kunnen gaan betalen. U confronteert nu de mensen met een eigen woning met hogere belastingen. Een extra belasting vinden wij dan ook niet op zijn plaats. Maar stel regels over de aanpak van de hoge huurprijzen die in veel grote steden worden gevraagd en bouw meer huizen vooral in de sociale woningbouw.

Zie ook :

FB https://www.facebook.com/Zeg-NEE-tegen-belasting-overwaarde-eigen-woning-100496819098150

afbeelding_petitie_tegen_belasting_overwaarde._rood_JPG_.JPG

Door te ondertekenen, machtig ik Paul en Jeannette om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.