Naamsverandering Ben Hermans naar Berten Hermans

Deze petitie poogt de potentiële naamsverandering van Ben Hermans naar Berten Hermans extra kracht bij te zetten. Waar de voornaam Ben enerzijds makkelijker is om te schrijven dan Berten (wegens korter), schiet de eerste echter te kort wat betreft persoonlijkheid. Ben is kort. Ben is leeg. Ben is saai. Berten daarentegen draagt een eeuwenoude geschiedenis met zich mee. Wie zich voorstelt in de Middleleeuwen te leven, meent meteen een Berten te kennen. Berten is de betrouwbare man die om de hoek woont. Berten is de eerlijke visser. Berten is de zwerver die koek uitdeelt aan de kinderen. Wie is Ben? Ben zit gevangen in de kerker van de graaf wegens een halsmisdaad. Daarbij vormt de hoeveelheid Bennen in Vlaanderen een exponentieel veelvoud van de aanwezige Berten in deze zelfde regio, wat tot een uniekere naam zal zorgen. Uniekere namen leiden volgens onderzoek aan de KU Leuven tot meer unieke levenspaden. Tenslotte is er het argument dat de wielrenner Ben Hermans ondertussen reeds voor 100% geassocieerd wordt met deze naam. Dat helpt onze Ben Hermans hier zeker niet mee vooruit.

Door te ondertekenen geef ik De vader van Ben Hermans toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.